Óbudai Egyetem |
[GGTRR11KND] Reklám és reklámtervezés |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 5 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2017/18/2 | ||||||
Szakok: | Kereskedelmi és marketing BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Saáry Réka; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 2 | Tantermi gyakorlat: | 2 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A hallgatók megismerjék az integrált marketingkommunikáció tervezésének folyamatát, a reklámpiac szereplõit, a reklámkampány tervezésének részleteit, a kreatív és média-tervezés részleteit. A tantárgy az elméleti ismeretek átadásán túl esettanulmányok felhasználásával, önálló – csoportmunka keretében végzett – hallgatói feladatok gyakorlati megoldásával segíti a megszerzett ismeretek gyakorlati szemléletû adaptációját, a kreatív gondolkodás, a kommunikációs, döntéshozatali készség fejlesztését. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A tantárgy vizsgával zárul. A félévközi teljesítmény 50%-ban, a vizsga eredménye 50%-ban, kerül beszámításra az érdemjegybe. Az aláírás megszerzésének feltételei: a zárthelyi dolgozatok 51%-os teljesítése és az eredményes (legalább 51%-os szintû) házi dolgozatok elkészítése és prezentálása. Az értékelés az összteljesítmény alapján ötfokozatú érdemjeggyel történik: 51-60 % elégséges, 61- 75 % közepes, 76-85 % jó, 86 % - tól jeles a hallgató érdemjegye. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Elõadás: Bevezetés, ismétlés: a kommunikációs folyamat mûködési mechanizmusa, alkotóelemei. Szeminárium: A házi feladatok megbeszélése, ütemezése |
||||||||||
2. |
Elõadás: Integrált marketingkommunikáció fogalma. A reklám helye és szerepe az integrált marketingkommunikáció tervezésében. A reklámpiac legfontosabb ismérvei: szereplõk, jelentõsebb jogi, etikai szabályok. Szeminárium: A reklámpiac jellemzõi, ügynökségek fajtái, felépítése, együttmûködés ügyfél és ügynökség között. |
||||||||||
3. |
Elõadás: A reklámpszichológia alapjai, reklám hatásmechanizmusok. Szeminárium: A reklám hatásmechanizmusának vizsgálata gyakorlati példákon keresztül, reklámelemzés. |
||||||||||
4. |
Elõadás: A reklámkampányok tervezésének lépései, az 5M. Szeminárium: Egy konkrét kampány stratégiájának közös elkészítése, a brief tartalmi és formai elemeinek megbeszélése. |
||||||||||
5. |
Elõadás: A reklámcélok megfogalmazása, osztályozása. A reklámköltségvetés megállapítása, módszerei A cél és feladat módszer kialakításának különleges tényezõi Szeminárium: Hallgatói prezentáció – brief |
||||||||||
6. |
Elõadás: Kreatív tervezés, a kreatív brief jelentõsége; a reklámüzenet megalkotása, módszerei. Az üzenetalternatívák elemzése, értékelése. A USP meghatározásának gyakorlati kérdései Az üzenet kivitelezésének szempontjai: a hangnem, a stílus, a szavak, a forma. Az üzenet értékelése és Szeminárium: Díjnyertes kampányok kreatív kivitelezésének elemzése. Óraközi feladatok. |
||||||||||
7. |
Elõadás: Médiatervezés: a média-mix alkalmazása Szeminárium: Hallgatói prezentáció – különbözõ típusú reklámüzenetek. |
||||||||||
8. |
Elõadás: Médiatervezés: ATL eszközök: nyomtatott médiumok, közterület Szeminárium: Médiatervezési feladat: egy adott kampány médiatervének elkészítése közösen. |
||||||||||
9. |
Elõadás: Médiatervezés: ATL eszközök: televízió, rádió Szeminárium: Médiatervezési feladat: egy adott kampány médiatervének elkészítése közösen. |
||||||||||
10. |
Elõadás: Médiatervezés: ATL eszközök: mozi, internet, közösségi médiumok Szeminárium: Hallgatói prezentáció - reklámkampány. |
||||||||||
11. |
Elõadás: A Médiakutatás: a médiakutatás adatbázisa, a médiatervezéshez szükséges mutatószámok: médiamutatók Szeminárium: Hallgatói prezentáció |
||||||||||
12. |
Elõadás: BTL eszközök tervezési lehetõségei Szeminárium: Hallgatói prezentáció |
||||||||||
13. |
Elõadás: Az integrált marketingkommunikáció tervezés lépései, folyamata Szeminárium: Hallgatói prezentáció - reklámkampány |
||||||||||
14. |
Elõadás: Összefoglalás, számonkérés Szeminárium: Hallgatói prezentáció |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Elõadások, szemináriumok anyagai Incze K. – Pénzes A.: A reklám helye 2.0, Mrs. White Media Consulting Kft. és a MediaSpirit Consulting Kft., 2006 |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Sas István: Reklám és pszichológia, Kommunikációs Akadémia, Budasest, 2007 Kotler: Marketing management, Akadémiai Könyvkiadó, Budapest, 2006 17. és 18. fejezet Fazekas I.- Harsányi D.: Marketingkommunikáció érthetõen, Szókrátész Külgazdasági Akadémia. Budapest, 2011 Kaszás Gy.: A nagy adrenalinjáték, Geomédia Szakkönyvek Budapest, 2000 Ogilvy D.: A reklámról. Park Kiadó. Budapest, 1997. |