Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Szervezési és Vezetési Intézet (1081 Budapest, Népszínház u. 8.) Kreditérték: 5
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2017/18/1
 
Szakok: Kereskedelmi és marketing;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Szikora Péter Oktatók: Fehér-Polgár Pál;
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 2 Tantermi gyakorlat: 0 Labor: 2 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): félévközi jegy
 
Oktatási cél: A e-kereskedelem alapfogalmainak és jogi környezetének megismertetése
Félévközi követelmények
(feladat, zh. dolgozat, esszé, stb):
7., 13. héten zárthelyi dolgozat.
14. héten pót zárthelyi dolgozat.
Kiselőadás egyeztetett időpontban
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. E-kereskedelem fogalma bevezetése
2. E-kereskedelem történelme, főbb fejlődési lépések
3. Az E-kereskedelem technológiai háttere
4. Biztonsági és fizetési megoldások az E-kereskedelemben
5. E-kereskedelmi stratégiák, marketing
6. Közösségi média, mobil megoldások helyi marketing
7. Zárthelyi dolgozat
8. Etika, jog és az E-commerce
9. Online média, Online közösségek
10. E-commerce értékesítés és szolgáltatások
11. B2B E-commerce
12. E-közigazgatás
13. Zárthelyi dolgozat
14. Zárthelyi dolgozat pótlása
 
Kötelező irodalom: Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Tracer (2016): E-commerce 2016 business. technology. society.
Budai Balázs Benjámin (2014): Az e-közigazgatás elmélete. Akadémiai Kiadó, Budapest ISBN 9789630597852
eGov Hírlevél e-kereskedelemi témájú levelei http://hirlevel.egov.hu/tag/e-kereskedelem/ (2017)
Ajánlott irodalom: Eszes István (2012): Digitális gazdaság. Az e-kereskedelem marketinges szemmel. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Bányai Edit - Novák Péter (szerk.) (2011): Online üzlet és marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN: 9789630589864
 
Egyéb segédletek: E-Magyarország
A tárgy minőségbiztosítási
módszerei:
TÜV CERT EN ISO 9001:2000