Óbudai Egyetem |
[GGTSL11GND] Szolgáltatásmarketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2017/18/1 | ||||||
Szakok: | Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Kiss Mariann | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 2 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | AA termékmix elsõ két elemének jelentõségével, jellemzõivel és használatával ismerkedjenek meg a hallgatók. Az elmélet és a gyakorlat megmutatásával és esettanulmányokon keresztüli begyakoroltatásával felkészítse õket a késõbbi együttmûködésre a vállalkozások egyéb funkcionális területeivel (pl.: K+F, pénzügy, logisztika.) |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A gyakorlatokon részvétel A házi dolgozat leadása és prezentálása határidõre A félévközi terepmunkák elvégzése határidõre A félévközi követelmények számítása: - 40% - 1. házi dolgozat, - 40% - 2. házi dolgozat dolgozat, - 20% - félévközi munkák A házi dolgozatokat javítani, pótolni nem lehet. A félév során kettõ feladatot kell megoldaniuk a hallgatóknak egyénileg, vagy maximum 3 fõs csoportokban. A házi feladatok formai követelménye: Times New Roman betûtípus, 13-as betûnagyság, szimpla sortáv, sorkizárt szerkesztés. A dolgozat legeleje a fedõlap. Ezen szerepelni kell: - középen: téma megnevezése - jobb alsó sarok: készítõ(k) neve; Neptun kódja, a szak pontos megnevezése, beadás dátuma. A dolgozatokat a második konzultációs órán kell leadni és prezentálni. A dolgozatokat és a ppt-ket (emlékeztetõ dia formájában, azaz 1 oldalra 6-8 dia) kinyomtatva a leadási határidõ napján, az óra helyén és idejében, kizárólag a gyakorlatvezetõnek lehet leadni. 1. feladat: Saját megfigyelése alapján –mystery shopping- alapján mutassa be egy szabadon választott szolgáltató 3 P-jét. Fogalmazza meg következtetéseit, javaslatait. A dolgozat felépítése - Fedlap - Tartalomjegyzék - Kutatás célja, kutatás körülményei - Megfigyelési lap, - Eredmények bemutatása - Következtetések, javaslatok A dolgozat terjedelme 7-9 oldal. 2. feladat: kérdõíves megkérdezés alapján (10 fõ megkérdetése) készítsen két –egymással versenyzõ- szabadon választott szolgáltató cégrõl imázsprofilt. Az eredmények alapján értékelje röviden a két szolgáltató minõségét, fogalmazza meg következtetéseit, javaslatait. A dolgozat felépítése - Fedlap - Tartalomjegyzék - Kutatás célja, kutatás körülményei - Kérdõív (a szolgáltatásokra vonatkozóan kb15 releváns jellemzõ legyen megnevezve és személyes kérdések is legyenek a végén: nem, életkor stb.) - Eredmények, imázsprofil bemutatása - Következtetések, javaslatok - Melléklet: a kitöltött kérdõívek A dolgozatok és a prezentációjuk leadási határideje: a második konzultáció idõpontja és helyszíne. A házi dolgozatok javítására, pótlására lehetõség nincs! |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | Szolgáltatás fogalma, típusai, jellemzõi | ||||||||||
2. | Kiselõadások | ||||||||||
3. | Kiselõadások | ||||||||||
4. | Szolgáltatásmenedzsment I.: People | ||||||||||
5. | Kiselõadások | ||||||||||
6. | Kiselõadások | ||||||||||
7. | Szolgáltatásmenedzsment II: Physical evidence | ||||||||||
8. | Kiselõadások | ||||||||||
9. | Kiselõadások | ||||||||||
10. | Szolgáltatásmenedzsment III: Process | ||||||||||
11. | Kiselõadások | ||||||||||
12. | Kiselõadások | ||||||||||
13. | Szolgáltatás minõség fogalma | ||||||||||
14. |
A szolgáltatásminõség modellje Prezentáció |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Az elõadások anyaga Tamus Antalné Dr: Szolgáltatásmarketing és –menedzsment 2009 |
||||||||||
Ajánlott irodalom: | Józsa L. – Piskóti I. – Rekettye G. – Veres Z.: Döntésorientált marketing KJK – KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó, Budapest, 2005. |