Óbudai Egyetem |
[GGTKM11KLD] Kereskedelmi marketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2016/17/2 | ||||||
Szakok: | Kereskedelmi és marketing BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Parragh Bianka | Oktatók: | Dr. Kelemen-Erdõs Anikó; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 15 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A kereskedelmi, illetve a szervezeti piacokra jellemző folyamatok megismerése, a kereskedelem marketingspecifikumainak elsajátítása az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazása, amelynek alapján a hallgatók önállóan is képesek marketingstratégia alkotására a kereskedelem különböző területein. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Kereskedelem a gazdaságban, a szervezeti piac A kereskedelmi fejlődés elméletei A kereskedelmi formák, többcsatornás kiskereskedelem Kooperáció a csatornában, franchise rendszerek, kapcsolathálók |
||||||||||
2. |
Választékpolitika Választékterv, kategóriamenedzsment, merchandising Visual merchandising, bolti atmoszféra Árstratégia, speciális árképzési formák |
||||||||||
3. |
Kiskereskedelmi kommunikáció Eladáshelyi kommunikáció, outstore/onstore/instore marketing Kiskereskedelmi szolgáltatások, minőségmérés |
||||||||||
4. |
Telephelyválasztás, modellezés Kiskereskedelmi stratégia, kiskereskedelmi-mix – szintetizálás, átfogó modell |
||||||||||
5. | Ajánlatok kidolgozása és értékelése | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
A tantárgy teljesítésének feltétele csoportos házi dolgozat benyújtása, amely az érdemjegybe 40%-os súllyal számít. Az írásbeli vizsga a megadott irodalmakra, valamint az előadások, szemináriumok anyagaira épül, az érdemjegy feltétele a vizsga legalább 50 százalékos teljesítése. Érdemjegy: 0-50 elégtelen 51-62 elégséges 63-74 közepes 75-86 jó 87-100 jeles |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Agárdi Irma: Kereskedelmi marketing és menedzsment, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010. | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Törőcsik Mária: Kereskedelmi marketing, KJK, Budapest, 1998. Ford, David: Business marketing, KJK – KERSZÖV, Budapest, 2003. Pénzes Györgyné: Kereskedelmi marketing, Szolnoki Főiskola, Szolnok, 2005. Kereskedelmi marketing jegyzet, Szent István Egyetem, Gödöllő, 2002. |