Óbudai Egyetem |
[GGTPK11MNC] Piackutatás |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2016/17/1 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 1 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A piackutatás alapmódszereinek elsajátítása és alkalmazása marketing területen. A marketingdöntésekhez szükséges információk megismerése. Az információk gyűjtéséhez, feldolgozásához és elemzéséhez szükséges módszerek elsajátítása. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
2 zárthelyi dolgozat 3 házi dolgozat és prezentációja Az órákon a részvétel kötelező, maximális hiányzás a TVSz-ben leírtak szerint. Csoportos munka keretében történik a házi dolgozatok és a kiselőadások teljesítése. A gyakorlati feladatok (házi dolgozatok) prezentációjának megtartása és a dolgozatok írásbeli formájának kijelölt határidőre történő teljesítése a félév aláírásának feltétele. A prezentáción, ha a csoport valamely tagja igazoltan hiányzik, akkor a többi társnak kell az ő részét is prezentálnia. A házi dolgozat formai követelménye megegyezik a szakdolgozati formátummal. A házi dolgozatokat javítani, pótolni nem lehet. 1. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piac elemzése szekunder adatok alapján, kötelező forrásmunka feltüntetése és konklúziók megfogalmazása (6-8 oldal) 2. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piac kutatása kvalitatív eszközzel (a szaktanárra leegyeztetett módszer és segédeszköz segítségével), a kutatás eredményeinek prezentációja, konklúziók levonásával (6-8 oldal) 3. 3. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piac kutatása kvantitatív eszközzel (a szaktanárra leegyeztetett módszer és segédeszköz segítségével), a kutatás eredményeinek prezentációja, konklúziók levonásával (6-8 oldal) |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | EA: Bevezetés a piackutatásba, primer és szekunder kutatás | ||||||||||
2. | GY: Félévközi feladatok ismertetése | ||||||||||
3. | EA: Kutatási terv, mintavétel, mintanagyság | ||||||||||
4. | GY: 1. házi dolgozat: Szekunder adatgyűjtés eredményének prezentációja | ||||||||||
5. | EA: Kvalitatív módszerek | ||||||||||
6. | GY: Guide készítés a gyakorlatban, mini fókuszcsoportos interjúk | ||||||||||
7. | EA: 1. ZH Kvantitatív módszerek, mérési skálák | ||||||||||
8. | GY: 2. házi dolgozat: Kvalitatív kutatás eredményeinek prezentációja | ||||||||||
9. | EA: Kérdőívszerkesztés a gyakorlatban | ||||||||||
10. | GY: Kérdőíves felmérés a gyakorlatban | ||||||||||
11. | EA: Kutatási jelentés és eredmények értelmezése a gyakorlatban | ||||||||||
12. | GY: Kódolás, alapstatisztikák | ||||||||||
13. | EA: 2. ZH | ||||||||||
14. | GY: 3. házi dolgozat: Kutatási jelentés prezentációja, jegylezárás | ||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
Kollokviumi jegy, melyet a hallgatók évközben teljesítenek 2 zh (40%) 3 házi dolgozat prezentációja (20%-20%-20%) |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Gyenge Balázs: Marketingkutatás Gödöllő, 2011 | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Veres-Hoffmann-Kozák (2006): Bevezetés a piackutatásba, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-213. oldal |