Óbudai Egyetem |
[GGTMM11VND] Marketingmenedzsment |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 5 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2016/17/2 | ||||||
Szakok: | Vállalkozásfejlesztés mesterszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Kiss Mariann | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 2 | Tantermi gyakorlat: | 2 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A tárgy célja mindazoknak a diszciplináknak a bemutatása, amelyek tudatos és átgondolt felhasználásával az egyre erősödő versenyben sikeresek lehetnek a vállalkozások. Különös figyelmet fordítunk a marketing elméletben és- gyakorlatban bekövetkezett változásokra, az újabb marketingfelfogásokra és módszerekre, egyebek között a kapcsolatépítés, a marketingkommunikáció új módszereire. A modern marketing eszközrendszerének megismerése a menedzsment komplex döntési környezetében |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
2 zh 2 házi dolgozat prezentációja 1, az első előadáson leegyeztetet témában történő kiselőadás megtartása a kijelölt határidőben Az órákon a részvétel kötelező, maximális hiányzás a TVSz-ben leírtak szerint. Csoportos munka keretében történik a házi dolgozatok és a kiselőadások teljesítése. A gyakorlati feladatok (házi dolgozatok) prezentációjának megtartása és a dolgozatok írásbeli formájának kijelölt határidőre történő teljesítése a félév aláírásának feltétele. Ugyanez érvényes a kiselőadásokra is. A prezentáción, ha a csoport valamely tagja igazoltan hiányzik, akkor a többi társnak kell az ő részét is prezentálnia. A házi dolgozat formai követelménye megegyezik a szakdolgozati formátummal. A házi dolgozatokat javítani, pótolni nem lehet. 1. házi dolgozat rész: Az első szemináriumi órán kiadott szolgáltatás/ márka/ termék piacát szekunder és primer kutatással (a szaktanárral egyeztetett kutatási módszerrel) kell elemezni. Ezt követően a piacra vonatkozó legfőbb önálló konklúziókat, önálló észrevételeket kell megfogalmazni és javaslatot tenni új célpiac(ok) megtalálására, karakterizálására (10-15 oldal) 2. házi dolgozat rész: A teljes marketing mixre vonatkozó stratégia koncepciójának kidolgozása (10-15 oldal) |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | EA: Bevezetés a holisztikus marketingbe GY: Félévközi feladatok ismertetése | ||||||||||
2. | EA: Marketing környezet elemzése GY: Környezetelemzés a gyakorlatban | ||||||||||
3. | EA: Célpiaci marketing GY: Szegmentáció a gyakorlatban | ||||||||||
4. | EA: Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezõk GY: Fogyasztói döntések a gyakorlatban | ||||||||||
5. | EA: Piackutatás alapjai GY: Marketingkutatás a gyakorlatban | ||||||||||
6. | EA: Termék és szolgáltatás politika GY: Termékpolitikai döntések a gyakorlatban | ||||||||||
7. | EA: Konzultáció az 1- házi dolgozathoz kapcsolódóan GY: 1. ZH | ||||||||||
8. | EA: Márka, márkaépítés GY: 1. házi dolgozat prezentációja: szekunder adatelemzés, versenytárs elemzés és célpiaci marketing eredménye | ||||||||||
9. | EA: Árpolitika, árstratégia és ártaktika GY: árképzés a gyakorlatban | ||||||||||
10. | EA: Csatornapolitika, kereskedelmi formák GY: Kereskedelmi döntések a gyakorlatban | ||||||||||
11. | EA: ATL elemek, marketingkommunikáció GY: Marketingkommunikáció a gyakorlatban | ||||||||||
12. | EA: BTL elemek GY: BTL a gyakorlatban | ||||||||||
13. | EA: 2. ZH 2. házi dolgozat: Új termék bevezetéséhez kapcsolódó marketingstratégia koncepciója | ||||||||||
14. | EA: kiselõadások zh pótlása, jegylezárás GY: marketing esettanulmányok | ||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
Kollokviumi jegy (melyet a félév során való teljesítményekből áll össze): 2 zh (40%) 2 házi dolgozat prezentációja (20%-20%) 1, az első előadáson leegyeztetet témában történő kiselőadás megtartása a kijelölt határidőben (20%) |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Philip Kotler – Kevin Lane Keller: Marketing menedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2012 |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
• Józsa László – Piskóti István – Rekettye Gábor – Veres Zoltán: Döntésorientált marketing. KJK-KERSZÖV, Budapest, 2005 • Jäckel Katalin-Nagy Orsolya: Üzleti terv készítése 2010. Perfekt Kiadó Budapest Marketing& Menedzsment folyóirat tanulmányai |