Óbudai Egyetem |
[GGTNM11MNC] Nemzetközi marketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2016/17/1 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Kiss Mariann | Oktatók: | Szilágyi Tibor Pál; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 2 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A nemzetközi marketing címû kurzus fõ célja a hallgatók felkészítése a határokon túl lebonyolított üzletek marketingmenedzselésének kihívásaira és problémáira, gyakorlatorientált megoldási mechanizmusok segítségével. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
• Az előadásokon és a gyakorlaton való részvétel kötelező, a hiányzás nem haladhatja meg a TVSZ-benmegengedett mértéket. • A házi dolgozat határidőre történő leadása és annak prezentálása az aláírás feltétele. • A házi dolgozat: egy konkrét termék nemzetközi piaci bevezetésének bemutatása és prezentálása esettanulmány formájában a szorgalmi időszak 11. hetéig elkészítve és leadva. Az esettanulmány elkészítése is az aláírás megszerzésének feltétele! Az esettanulmány nem határidőre történő elkészítése és leadása nélkül a hallgató letiltásra kerül! • A félév során két írásos zárthelyi a 6. és 9. héten. • A zárhelyi dolgozatok pótlása a 14. héten lehetséges azok számára, akik a kijelölt időpontban a dolgozatokat nem írták meg, vagy nem szerezték meg az elégséges jegyhez szükséges pontszámot. • Azon hallgatók számára, akiknek hiányzása meghaladta a TVSZ-ben megengedett mértéket a pótlás nem engedélyezett, az aláírás megtagadásra kerül. Az aláírás megszerzésének feltétele a két zárthelyi dolgozat minimum 51%-os teljesítése és az esettanulmány leadása és prezentálása. • A félév és a zárthelyi dolgozatok értékelése a tantárgy tananyagából (szerzett pontok a megszerzett pontok %-ában) 0 - 50% elégtelen (1) 51 - 61% elégséges (2) 62 - 73% közepes (3) 74 - 85% jó (4) 86 - 100% jeles (5). |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Bevezetés a nemzetközi marketingbe. |
||||||||||
2. |
A kultúrális környezet: különbségek, változások. |
||||||||||
3. |
A nemzetközi üzleti gyakorlat. Szokások. Etika. |
||||||||||
4. |
A földrajzi, politikai és jogi környezet. |
||||||||||
5. |
A fogyasztói magatartás összetevõi és jellemzõi. |
||||||||||
6. |
1. ZÁRTHELYI DOLGOZAT (max. 50 perc) Nemzetközi marketing a szervezeti piacon. |
||||||||||
7. |
Nemzetközi piackutatás. |
||||||||||
8. |
Külpiaci megjelenés, Termékpolitika. |
||||||||||
9. |
2. ZÁRTHELYI DOLGOZAT (max. 50 perc) Értékesítés-elõsegítés. Nemzetközi értékesítési csatornák. |
||||||||||
10. |
Az árpolitika kialakulása, globális és lokális árak. |
||||||||||
11. |
HÁZI DOLGOZAT leadása, prezentálása |
||||||||||
12. |
Házi dolgozat prezentálása |
||||||||||
13. |
Új tendenciák a nemzetközi marketingben. |
||||||||||
14. |
Zárthelyi dolgozatok pótlása (max. 50 perc) Konklúziók |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Tóth Tamás: Nemzetközi marketing, Akadémia Kiadó, Budapest 2008. |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Philip Kotler- Kevin Lane Keller: Marketing-menedzsment, Akadémiai Kiadó, Budapest 2008. Tina Seeling: What I Wish I Knew When I Was 20., HarperCollins Publisher, New York,NY., 2009. |