Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) Kreditérték: 5
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2015/16/2
 
Szakok: Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Kiss Mariann Oktatók: Dr. Kiss Mariann; Saáry Réka;
 
Előtanulmányi feltételek: GSVVG11GND
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 2 Tantermi gyakorlat: 2 Labor: 0 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): vizsga
 
Oktatási cél: A tantárgy ismereteket közvetít a piacról, annak mûködésérõl, a vállalatok marketingmenedzsmentjének eszközeirõl, s egyben megalapozza a késõbbi
félévek szakmai marketing tárgyait (piackutatás, szolgáltatásmarketing, médiamarketing, stb.).
Félévközi követelmények
(feladat, zh. dolgozat, esszé, stb):
- Az elõadásokon és a gyakorlatokon a részvétel kötelezõ
- Az elõadásokon és a gyakorlatokon a hiányzás nem haladhatja meg a TVSZ-ben megengedett mértéket.
- Egy dolgozat megírása 8. héten.
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. A marketing alapfogalmai és a marketing integrálása a vállalati gyakorlatban
2. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
3. Szervezeti piac és beszerzési magatartás
4. A piacszegmentálás folyamata és menete a fogyasztói és szervezeti piacon
5. Marketingstratégia
6. Vállalati termékpolitika I. Termékszortiment alakítása, márkázás, életgörbe-menedzsment
7. Vállalati termékpolitika II. A szolgáltatások sajátosságai és menedzselése
8. Árpolitika I. A listaárak képzésének szempontjai és fõbb módszerei
9. Árpolitika II. Az árképzés gyakorlata
10. Értékesítéspolitika I. Az értékesítési lánc felépítése és logisztikája
11. Értékesítéspolitika II. Az értékesítési pontok elhelyezése és marketingmenedzsmentje
12. Marketingkommunikáció I. A kommunikáció modelljei, a fõbb reklámformák
13. Marketingkommunikáció II. A reklámfolyamat menedzselése
 
Az értékelés, a lebonyolítás,
a pótlás módja,
a jegy kialakításának szempontjai:
P Pótlás a TVSZ szerint, a vizsgaidõszak elsõ 10 munkanapján.
- A gyakorlaton kiadott feladatok leadása.
- Azok számára, akiknek hiányzása meghaladta a TVSZ-ben megengedett mértéket a pótlás nem engedélyezett.
A vizsgajegy 3 komponensbõl áll össze:
Évközi aktivitás gyakorlaton: 20%
ZH: 20%
Vizsgajegy: 60%
Nem számítható a jegy, ha a vizsgadolgozat eredménye nem éri el a vizsga össz-pontszámának 50%/-át.
A félévzárás módja
(írásbeli, szóbeli, teszt, stb.):
Írásbeli vizsga
 
Kötelező irodalom: Kiss Mariann (2013): Alapmarketing, elektronikus tananyag
Kiss Mariann (2014): Alapmarketing példatár Akadémia Kiadó