Óbudai Egyetem |
[GGTUK22VLD] Üzleti kommunikáció II |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 5 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2015/16/2 | ||||||
Szakok: | Vállalkozásfejlesztés mesterszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Dr. Ulrich Langanke; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 0 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 15 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A gazdaságban és a vállalatok profitorientált mûködésében, valamint az egyéni érdek érvényesítésben szerepet játszó kommunikációs helyzetek értelmezésének és kezelésének elsajátítása. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
Az aláírás megszerzésének feltétele a rendszeres, aktív részvétel, a 3. konzultációs héten írt zárthelyi dolgozat eredményes teljesítése és/vagy az otthon elkészítendõ házi dolgozat idõbeni leadása (utolsó konzultáció) |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Az emberi kommunikáció értelmezése és összefüggésrendszere. A kommunikáció célja, kognitív és neuropszychológikus alapjai, annak kezelése/iránítása. Kommunikáció és az emberi szükségletek kapcsolta. A kommunikáció sajátossága és változékonysága. Verbális és non verbális jelzések, személyes jellemzõk. Kommunikációs zavarok, zajok. Önismeret-emberismeret, kommunikációs önismeret. A stílus. Szimpátia, empátia, elõítélet szerepe a kommunikáció folyamatába. Egyéni és csoportos gyakorlatok. |
||||||||||
2. | A sikeres globális együttmûködés kommunikációs elemei, titkai. Az interkulturális üzleti kommunikáció mint döntõ faktor a versenyszférában. Az üzleti kommunikációt meghatarozó faktorok: mobilitás, (nemzetközi) teamwork, jogi és biztonsági aspektusok, customer service, corporate identity, IT-háttérSzemélységi profilok, tudatbázisú döntéstámogatás (KBDSS), Személységi fejlesztési tervek (PDP), az ember értékelése, kommunikáció mint �soft skill� | ||||||||||
3. | Együttmûködés és verseny a csoportokban. A konfliktus. Konfliktuskezelési technikák. Meggyõzés és befolyásolás. Az én és a többiek: Horizontális/vertikális individualista kultúrák, horizontális/vertikális kollektivista kultúrák Egyéni és csoportos gyakorlatok. Esettanulmányok: | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
A ZH feladat megoldásának értékelése pontozással történik, részmegoldások is értékelendõk. A feladatok elméleti és gyakorlati jellegûek. A ZH és vizsgadolgozatban maximálisan 50 pont érhetõ el. A zárthelyi és vizsga értékelése következõképpen alakul: 0 - 50 %: elégtelen (1); 51-62 %: elégséges (2); 63 - 74 %: közepes (3); 75 - 86 %: jó (4); 87 - 100 %: jeles (5). Szóbeli beszámolóra nincs lehetõség. Igazolt hiányzás, ill. sikertelen ZH esetén egyszer lehet pótolni a TVSZ szerint. |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Klein B.& Klein S. (2000): A szervezet leke. EDGE Goleman, D (2000): Érezelmi intelligencia a munkahelyeken. EDGE Ulrich Langanke (2009): Üzleti Kommunikáció II: ppt-prezentáció. |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Bolten, J. & Ehrhardt, C. (eds.) (2003): Interkulturelle Kommunikation. Texte und Übungen zum interkulturellen Handeln. Sternenfels (német/angol) Pinker, S. (1994): The Language Instinct. How the Mind Creates Language. New York (angol) Wardhaugh, R. (1995): Szociolingvisztika. Pléh Csaba által feldolgozott. Budapest: Osiris Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (2002): Munka és kommunikáció német-magyar teamekben Sedikides, C. & Brewer, M.B. ( 2001): Individual Self, Relational Self, Collective Self. Philadelphia/PA (angol) |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
A tantárgyfelelõsnek biztosítani kell, hogy a tantárgy célja, tartalma, idõterve számonkérésének módja összhangban legyen a tantervvel, a képzési követelményekkel, ugyanakkor a változó igényeknek is megfeleljen. |