Óbudai Egyetem |
[GGTUK1GMLD] Üzleti kommunikáció |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2015/16/2 | ||||||
Szakok: | Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Szekeres Valéria | Oktatók: | Dr. Tóth Judit; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 0 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 10 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A kommunikáció alapjainak és általános összefüggéseinek elsajátíttatása a hallgatókkal. A mindennapi és az üzleti élet legjellemzõbb helyzeteiben a megszerzett üzleti kommunikációs ismeretek alkalmazása, szituációs példákkal történõ begyakoroltatása, rögzítése. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
A kommunikáció alapfogalmai és összefüggésrendszerei A kommunikáció hatékonyságát segítõ és akadályozó tényezõk A közlés és befogadás egysége |
||||||||||
2. |
A verbális és non verbális kommunikáció elemei Metanyelv – Paranyelv A nõk és férfiak eltérõ kommunikációs sajátosságai az üzleti életben |
||||||||||
3. |
Illem, etikett, protokoll – A kulturált viselkedés, társalgás Illem és telefon, illem és internet használat Szituációs helyzetek példaszerû ismertetése |
||||||||||
4. |
Menedzser illemtan címû film bemutatása és elemzése Hogyan tárgyaljunk üzletrõl? |
||||||||||
5. |
Karrier, álláspályázat, önéletrajz – Tanácsok önéletrajz és kísérõlevél írásához Hogyan készüljünk a felvételi beszélgetésre, állásinterjúra, A gazdálkodó szervezetek kommunikációja. Külsõ és belsõ PR |
||||||||||
6. |
Az üzleti élet alapvetõ kommunikációs helyzetei. Értekezletek, elõadások, tárgyalások, prezentációk - Kommunikációs technikák |
||||||||||
7. | A szerzõdés szempontjai Mikor jön létre szerzõdés az üzleti életben? | ||||||||||
8. |
Közös vállalatban az üzleti partnerrel Kommunikáció külföldön, kulturális eltérések Ország imázs, személyes imázs |
||||||||||
9. | A sikeres tárgyalók titkai – gyakorlati példákon keresztül | ||||||||||
10. |
Zárthelyi dolgozat A félév lezárása, összefoglalás |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
Az elõadásokon való rendszeres részvétel, 2 esttanulmány megírása, 1 zárthelyi dolgozat eredményes megírása. | ||||||||||
Kötelező irodalom: |
Ferenczi Éva: Üzleti kommunikáció BMF KGK 4003, 2006 Papp Lászlóné:Üzeleti kommunikáció. Szöveggyûjtemény. BMF KGK 4001, 2010 |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Dr. Pintér Zsolt: Hogyan csináljunk karriert? 2008 Dr. Sille István: Illem, etikett, protokoll KJK. 1997 |