Óbudai Egyetem |
[GSVTR11GND] Tárgyalástechnika |
Intézet: | Szervezési és Vezetési Intézet (1081 Budapest, Népszínház u. 8.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2014/15/1 | ||||||
Szakok: | Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Joó Lajos | Oktatók: | Joó Lajos; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 1 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A hallgató jártasságra tegyen szert a kommunikáció különbözõ formáiban, elsõsorban a fõiskolán igényelt írásbeli és szóbeli prezentációban. Ismerkedjen meg az önéletrajz és a szakdolgozat készítés szabályaival (úgy, ahogy azt jelenleg általában elvárják), tanulja meg a szóbeli vizsgára és a kiselõadásra való felkészülés módszereit, az elõadóval szemben támasztott elvárásokat, a hatásos beszéd módszereit, s legyen képes egy sikeres prezentációra. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | A kommunikáció fontossága, típusai, az egyes típusok sajátosságai (ea) | ||||||||||
2. | Önéletrajzírás – órai gyakorlat. Hf. Európai típusú önéletrajz készítése a következõ órára (gy) | ||||||||||
3. | Az írásbeli házi feladat (pl. üzleti terv) készítésének szabályai. A szakdolgozattal kapcsolatos elõírások (ea) | ||||||||||
4. | Saját kommunikációm jellegzetességei – erõsségeim, gyenge oldalaim (gy) Prezentációs téma kiválasztása | ||||||||||
5. | A sikeres nyilvános beszéd alapjai I. Az elõadó. A hallgatóság. A körülmények (ea) | ||||||||||
7. | A sikeres nyilvános beszéd alapjai. II. Az elõadás szerkezete (ea) Hf. Felkészülés egy ötperces prezentációra a következõ gyakorlati órára | ||||||||||
8. | Hallgatói prezentációk a múlt hét gazdasági eseményeirõl, és ezek megbeszélése (gy) | ||||||||||
10. | Hallgatói prezentációk - a kiselõadások és az odafigyelés gyakorlása (gy) | ||||||||||
11. | Felkészülés egy tartalmas és érdekes elõadásra. Források, válogatás, szerkesztés, az érdeklõdés felkeltésének és fenntartásának módszerei (ea) | ||||||||||
12. | Hallgatói prezentációk – a kiselõadások és az odafigyelés, a visszajelzés gyakorlása (gy) | ||||||||||
13. | Hangsúly, testbeszéd, technikai eszközök használata (ea) | ||||||||||
14. | Hallgatói prezentációk- kiselõadások a tanultak alkalmazásával (gy) | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
A pótlás módja: lásd TVSZ |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
A vizsga módja: írásbeli és szóbeli: önéletrajz és prezentáció | ||||||||||
Kötelező irodalom: |
Raymond Hull: A sikeres nyilvános beszéd alapjai Szabó Katalin: Kommunikáció felsõfokon |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Dale Carnegie: A meggyõzés iskolája; A hatásos beszéd módszerei – Sikerkalauz III. Allan Pease: Testbeszéd Terry Gillen: A meggyõzés mesterfogásai Herb Cohen: Bármit meg tud tárgyalni |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
TÜV CERT EN ISO 9001:2000 |