Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Gazdaság- és Társadalomtudmányi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmezõ u. 15-17.) Kreditérték: 5
Tagozat: Távoktatás Nyelv: magyar Félév: 2013/14/2
 
Szakok: Mûszaki menedzser szak;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Kiss Mariann Oktatók: Dr. Kiss Mariann; Dr. Petruska Ildikó;
 
Előtanulmányi feltételek: GSVVG11MTC
Heti/Féléves óraszámok: Féléves Előadás: 0 Tantermi gyakorlat: 0 Labor: 0 Konzultáció: 8
 
Félévzárás módja (követelmény): vizsga
 
Oktatási cél: A tantárgy ismereteket közvetít a piacról, annak mûködésérõl, a vállalatok marketingmenedzsmentjének eszközeirõl, s egyben megalapozza a késõbbi
félévek
szakmai marketing tárgyait (piackutatás, szolgáltatásmarketing, médiamarketing, stb.).
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. A marketing alapfogalmai, piacjellemzõk és szegmentálás
2. Vállalati termék- és szolgáltatáspolitika
3. A listaárak képzésenek fõbb módszerei, és az árképzés gyakorlata
4. Értékesítés és reklámpolitika
 
Az értékelés, a lebonyolítás,
a pótlás módja,
a jegy kialakításának szempontjai:
A vizsgajegy két komponensbõl áll össze: a leadott évközi házi feladatok és az írásbeli vizsga pontjai együttesen határozzák meg az osztályzatot.
Évközi feladat: 30%
Írásbeli vizsga: 70%

A félévzárás módja
(írásbeli, szóbeli, teszt, stb.):
Írásbeli vizsga
 
Kötelező irodalom: Kiss Mariann (2005): Alapmarketing, Aula Kiadó, 206.o.
Kiss Mariann (2005): Alapmarketing példatár Aula Kiadó, 159.o