Óbudai Egyetem |
[GGTKM11KNC] Kereskedelmi marketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2013/14/2 | ||||||
Szakok: | Kereskedelmi és marketing BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Kiss Mariann | Oktatók: | Dr. Kelemen-Erdõs Anikó; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 2 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 1 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A kereskedelmi, illetve a szervezeti piacokra jellemzõ folyamatok megismerése, a kereskedelem marketingspecifikumainak elsajátítása az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazása, amelynek alapján a hallgatók önállóan is képesek marketingstratégia alkotására a kereskedelem különbözõ területein. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
Az aláírás feltétele az elõadások és a szemináriumok órarend szerinti látogatása. A hiányzások száma nem haladhatja meg a TVSZ-ben rögzített 30 százalékot. További követelmény a zárthelyi dolgozat megírása és legalább 50 százalékos teljesítése (30 pontból, legalább 15 pont), az évközi feladatok benyújtása és prezentációja (20 pont elérhetõ). A zárthelyi dolgozat megírására a 7. vagy a 8. héten kerül sor, amely a szemeszter utolsó óráján, illetve a TVSZ szerint a vizsgaidõszak elsõ tíz munkanapján pótolható. Az évközi feladatok pótlására nincs lehetõség. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | Kereskedelem a gazdaságban, a szervezeti piac | ||||||||||
2. |
A kereskedelmi fejlõdés elméletei; A kereskedelmi formák, többcsatornás kiskereskedelem |
||||||||||
3. |
Kooperáció a csatornában, franchise rendszerek, kapcsolathálók; Választékpolitika |
||||||||||
4. | Választékterv, kategóriamenedzsment, merchandising | ||||||||||
5. | Visual merchandising, bolti atmoszféra | ||||||||||
6. | Árstratégia, speciális árképzési formák | ||||||||||
7. | Kiskereskedelmi kommunikáció | ||||||||||
8. | Eladáshelyi kommunikáció, outstore/onstore/instore marketing | ||||||||||
9. | Kiskereskedelmi szolgáltatások, minõségmérés | ||||||||||
10. | Telephelyválasztás, modellezés | ||||||||||
11. | Kiskereskedelmi stratégia, kiskereskedelmi-mix – szintetizálás, átfogó modell | ||||||||||
12. | Ajánlatok készítése és értékelése | ||||||||||
13. | Ajánlatok megvalósítása | ||||||||||
14. | Elõvizsga, Prezentációk | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
Az írásbeli vizsga a megadott irodalmakra, valamint az elõadások, szemináriumok anyagaira épül, a jegybe 50 százalékos súllyal számít, az érdemjegy feltétele a vizsga legalább 50 százalékos teljesítése. Az elõvizsga feltétele az aláírás megszerzése. Érdemjegy: 0-50 elégtelen 51-62 elégséges 63-74 közepes 75-86 jó 87-100 jeles |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Agárdi Irma: Kereskedelmi marketing és menedzsment, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010. | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Törõcsik Mária: Kereskedelmi marketing, KJK, Budapest, 1998. Ford, David: Business marketing, KJK – KERSZÖV, Budapest, 2003. Pénzes Györgyné: Kereskedelmi marketing, Szolnoki Fõiskola, Szolnok, 2005. Kereskedelmi marketing jegyzet, Szent István Egyetem, Gödöllõ, 2002. |