Óbudai Egyetem |
[GGTME11MTC] Médiamarketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 2 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Távoktatás | Nyelv: | magyar | Félév: | 2013/14/2 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 0 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 10 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A hallgatók megismerjék az integrált marketingkommunikáció tervezésének folyamatát, a reklámpiac szereplõit, a reklámkampány tervezésének részleteit, a kreatív és média-tervezés részleteit. A tantárgy az elméleti ismeretek átadásán túl esettanulmányok felhasználásával, önálló – csoportmunka keretében végzett – hallgatói feladatok gyakorlati megoldásával segíti a megszerzett ismeretek gyakorlati szemléletû adaptációját, a kreatív gondolkodás, a kommunikációs, döntéshozatali készség fejlesztését. A hallgatók így képessé válnak a marketingkommunikációs feladatok komplex tervezésére, szervezésére, elemzésére. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A félév során egy feladatot kell megoldaniuk a hallgatóknak 1-3 fõs csoportokban. Az elsõ konzultáción sorsolással kapott termék/ szolgáltatás reklámkampányának megtervezése. A dolgozat javasolt struktúrája: - A termék vagy szolgáltatás bemutatása (kiemelten a USP) - A célközönség meghatározása, pozicionálás - A termék/szolgáltatás reklámprogramjának megtervezése, az 5M alapján - A promóciós mix további elemeinek megtervezése. A dolgozat terjedelme 10-12 oldal, prezentációja max 7 perc. A dolgozat és a prezentáció leadási határideje órai egyeztetés alapján A házi feladatok formai követelménye: Times New Roman betûtípus, 13-as betûnagyság, szimpla sortáv, sorkizárt szerkesztés. A dolgozat legeleje a fedõlap. Ezen szerepelni kell: - középen: téma megnevezése - jobb alsó sarok: készítõ(k) neve; Neptun kódja, a szak pontos megnevezése, beadás dátuma. A házi dolgozatok javítására, pótlására lehetõség nincs! |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Bevezetés, elméleti alapok. A reklámkampányok tervezésének lépései, az 5M. A reklámszerzõdés tartalmi és formai követelményei, a briefing, briefing típusai, tartalma, szerepe a reklámtervezésben. A reklámpiac jellemzõi, ügynökségek fajtái, felépítése, együttmûködés ügyfél és ügynökség között. A reklámcélok megfogalmazása, osztályozása. A reklámköltségvetés megállapítása, módszerei. Kreatív tervezés, a kreatívbrief jelentõsége; a reklámüzenet megalkotása, módszerei. Az üzenet kivitelezésének szempontjai: a hangnem, a stílus, a szavak, a forma. Az üzenet értékelése és kiválasztása. Médiatervezés lépései, média-stratégia. Defenzív, offenzív stratégia, BDI, CDI jelentése. Médiumok értékének meghatározása, elõnyei és hátrányai reklámozás szempontjából. |
||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
Házi dolgozat =50% és írásbeli vizsga =50% |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Elõadások anyaga. | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
1. Incze Kinga-Pénzes Anna: Reklám helye 2.0. 2. Fazekas Ildikó – Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció érthetõen, Szókratész, 2011. 3. Harsányi Dávid – Kerék Dávid – Peresztegi Zoltán: Így készül a reklám, BGF-KKFK jegyzet, 2003. |