Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) Kreditérték: 3
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2008/09/1
 
Szakok: Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Kiss Mariann Oktatók: Dr. Majláth Melinda;
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 1 Tantermi gyakorlat: 2 Labor: 0 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): félévközi jegy
 
Oktatási cél: A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az egyes marketingkommunikációs eszközöket, alkalmazásuk elõnyeit-hátrányait, valamint együttes alkalmazásának szinergiáját és hozzájárulásuk mértékét a marketingstratégia sikeres megvalósításához.
A tantárgy az elméleti ismeretek elmélyítésén túl gyakorlati alkalmazások bemutatásával, azok elemzésével és önálló, kreatív munkával igyekszik a hallgatók számára hasznos tudásanyag elsajátítását elõsegíteni.
Félévközi követelmények
(feladat, zh. dolgozat, esszé, stb):
Az elõadások órarend szerinti látogatása, csoportos házidolgozat megírása és 1 zárthelyi dolgozat megírása (max 80 pont), házidolgozatok sikeres megírása és prezentációja (max. 20 pont)
Érdemjegy:
0-49 elégtelen
50-61 elégséges
62-73 közepes
74-85 jó
86-100 jeles
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. A marketingkommunikáció illeszkedése a marketingstratégiába, a kommunikáció általános elméletei és alkalmazhatóságuk, averziók és kezelési lehetõségük , a marketingkommunikáció határterületei
2. A marketingkommunikációs eszközök csoportosítása. A termékcsomagolás kommunikációs funkciói, védjegy, design szerepe
3. Reklám a nyomtatott sajtóban – hirdetés tervezése, költségvetés elosztás, hatékonyság elemzés
4. Reklám a sugárzott médiumokban I.(rádió, tv) tisztességtelen reklám fogalma, hazai tapasztalatok
5. On-line eszközök a reklám szolgálatában
6. Direkt marketing eszközök alkalmazási lehetõségei
7. Értékesítésösztönzés – vásárok, kiállítások, bemutatók, merchandising
8. Vásárlásösztönzés – nyereményjátékok, árengedmények, jutalmak, bemutatók
9. Public Relations (PR) tevékenység feladatai, célcsoportjai, eszközei
10. Corporate Identity (CI) tevékenység tartalmi és formai elemei – Corporate Communication és Corporate Design, szponzorálás és mecenatúra célja, területei, hatékonysága
11. Eseménymarketing (Event marketing)
12. 5M, a kampánytervezés folyamata. Ügynökségek bevonása (brief, kreatív tervezés, ütemezés, elõtesztelés, utótesztelés)
13. Házidolgozatok prezentációja
14. Zárthelyi dolgozat
 
Kötelező irodalom: Fazekas Ildikó – Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció Szókratesz,
Ajánlott irodalom: Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia Kiadó, Budapest, 1999.
Fazekas Ildikó-Nagy Alfréd: Szponzorálás, Mind Bt, 1994.
David Ogilvy: A reklámról, Park, 1997.
Harsányi Dávid – Kerék Dávid – Peresztegi Zoltán: Így készül a reklám BGF-KKFK jegyzet
Alan Tapp: Direkt és adatbázis marketing, Mûszaki Könyvkiadó, Budapest, 1999
Incze Kinga és Pénzes Anna: A reklám helye, Stardust, 2002