Óbudai Egyetem |
[GGTTA11GNC] Termék-és árpolitika |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2012/13/2 | ||||||
Szakok: | Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Lehotai László | Oktatók: | Dr. Lehotai László; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 1 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A tantárgy oktatásának célja magas színvonalú elméleti és gyakorlati ismeretek biztosítása a termék – és árpolitika komplex rendszerében. | ||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
Három esettanulmány elkészítése és idõben történõ leadása, kettõ zárthelyi dolgozat eredményes megírása. Kötelezõ óralátogatás. | ||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Menedzseri rendszerszemléletû gondolkodás a termék –és árpolitikában |
||||||||||
2. | Termékek fogalmi meghatározása, csoportosítása | ||||||||||
3. |
Termékjellemzõk analízise, értékelése |
||||||||||
4. |
Hatékonyságnövelés és értékelemzés összefüggései Termékek életgörbéi |
||||||||||
5. |
Munkamegosztás a gazdaságban – Fogyasztói magatartás és kereslet Vállalat és a termelõi magatartás – A vállalatok kínálata és a piac jellege – Termelési tényezõk piaca |
||||||||||
6. |
Új termék kifejlesztésének tevékenységsora és gazdasági jellemzõi- ABC-analízis – Ipari formatervezés |
||||||||||
7. |
Termék-és árpolitika kapcsolata a merketingmenedzsment folyamataiban |
||||||||||
8. |
Piacelemzés- piaci lehetõségek elemzése Piackutatás- célpiacok felkutatása és kiválasztása Stratégia kialakítása- marketingstratégiák kialakítása ( reklám) Szervezés, végrehajtás, ellenõrzés – marketingmûveletek szervezése, végrehajtása és ellenõrzése |
||||||||||
9. | Termék-és árpolitika és a Mc Carthy- féle 5 P koncepció - ( 1. ZH.) | ||||||||||
10. |
Marketingmix : Product ( termék)- Price ( ár)- Place ( elosztási csatorna) – Promotion ( marketingkommunikáció)- Personal realing( személyes eladás) |
||||||||||
11. |
Total Quality Management ( TQM) teljes körû minõségmenedzsment és a termék-és árpolitika kapcsolata- Vevõközpontúság- Árpolitika, árképzés |
||||||||||
12. |
Vállalatok nemzetközi piaca – Állam szerepe a gazdaságban – A gazdaság befolyásolhatósága – A gazdaságpolitika lehetõségei |
||||||||||
13. |
A termékárak kialakításának meghatározó szempontjai- Költségtényezõk: Költségszámítási rendszerek, eredmény –és fedezetszámítási modellek összehasonlítása, élettartam-költségszámítás, költségek szerepe a döntéshozatalban- Termékjellemzõk- Árpolitikai célok- Árrugalmasság – Lélektani tényezõk – Demográfiai tényezõk – Egyéb preferenciai szempontok 2. ZH. |
||||||||||
14. | Innováció és mûszaki fejlesztés szerepe a termék-és árpolitikában | ||||||||||
Kötelező irodalom: | Az elõadásokon és gyakorlati foglalkozásokon elhangzott ismeretanyag |