Óbudai Egyetem |
[GGTUK11TNC] Üzleti kommunikáció |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2012/13/2 | ||||||
Szakok: | Villamosmérnök szak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Ferenczi Éva | Oktatók: | dr. Lehotai Lilla Rita; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 1 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A kommunikáció alapjainak és általános összefüggéseinek elsajátíttatása a hallgatókkal. A mindennapi és az üzleti élet legjellemzõbb helyzeteiben a megszerzett üzleti kommunikációs ismeretek alkalmazása, szituációs példákkal történõ begyakoroltatása, rögzítése. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
A kommunikáció alapfogalmai és összefüggés rendszerei A kommunikáció hatékonyságát segítõ és akadályozó tényezõk A közlés és befogadás egysége- Az önismeret jelentõsége, énkép Attitûd, elõítélet, benyomás mechanizmusainak ismertetése Johari –ablak- Ok-keret |
||||||||||
2. |
A verbális és non verbális kommunikáció elemei Metanyelv – Paranyelv IQ- EQ és a kommunikáció Kommunikációs sajátosságok az üzleti életben Önismereti tesztek |
||||||||||
3. |
Illem, etikett, protokoll – A kulturált viselkedés, társalgás, étkezés Illem és telefon, illem és internet használat Szituációs helyzetek példaszerû ismertetése |
||||||||||
4. |
Menedzser illemtan címû film bemutatása és elemzése Szituációs feladatok |
||||||||||
5. | Hogyan tárgyaljunk üzletrõl? | ||||||||||
6. |
Karrier, álláspályázat, önéletrajz – Tanácsok az önéletrajz és kísérõlevél írásához / Állásvadászat |
||||||||||
7. | Hogyan készüljünk a sikeres felvételi beszélgetésre, állásinterjúra | ||||||||||
8. |
A gazdálkodó szervezetek kommunikációja. Külsõ és belsõ PR 1. zárthelyi dolgozat |
||||||||||
9. |
Az üzleti élet alapvetõ kommunikációs helyzetei. Értekezletek, elõadások, tárgyalások, prezentációk és egyéb kommunikációs technikák |
||||||||||
10. |
A szerzõdés szempontjai - Mikor jön létre szerzõdés az üzleti életben? A tárgyalástechnika címû film megtekintése és megbeszélése |
||||||||||
11. |
Kommunikáció hazánkban és külföldön - Kulturális eltérések Ország imázs, személyes imázs |
||||||||||
12. | 2. zárthelyi dolgozat | ||||||||||
13. |
A sikeres tárgyalók titkai – gyakorlati példákon keresztül A tárgyalástechnika címû film megtekintése Szituációs feladatok, tesztek |
||||||||||
14. | A félév lezárása, összefoglalás | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
Az elõadásokon való rendszeres részvétel, 2 esttanulmány megírása, 1 zárthelyi dolgozat eredményes megírása. A prezentáció témajavaslatait az elõadáson közli az elõadó. | ||||||||||
Kötelező irodalom: |
Ferenczi Éva: Üzleti kommunikáció, BMF KGK. 4003 Papp Lászlóné: Üzleti kommunikáció, Szöveggyûjtemény BMF KGK 4001 |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Dr. Pintér Zsolt: Hogyan csináljunk karriert? Dr. Sille István: Illem, etikett, protokoll KJK. 1997 |