Óbudai Egyetem |
[GVMEB11GNC] E-business |
Intézet: | Vállalkozásmenedzsment Intézet (1084 Budapest, Tavaszmezõ u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2010/11/2 | ||||||
Szakok: | Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | dr. László Gábor | Oktatók: | dr. László Gábor; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 1 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | Az elektronikus üzlet fogalmának és területeinek megismertetése a hallgatókkal komplex módon jogi, marketing, informatikai és vállalkozásszervezési aspektusból. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Tájékoztató a félévi munkáról, követelmények ismertetése. Az e-kereskedelem és az ebusiness kulcsfogalmai. |
||||||||||
2. |
Az e-kereskedelemtõl az e-üzletig. Az e-üzlet tényezõi. Az e-business stratégia megközelítései, vállalati e-business stratégiák. |
||||||||||
3. |
E-business infrastruktúrák - Hálózatok a gazdaságban és a társadalomban. Infrastruktúra, domain nevek, biztonsági kérdések, titkosítási algoritmusok. Az elektronikus aláírás |
||||||||||
4. |
E-business infrastruktúrák – Az online megjelenés, honlap tartalmi elemei, honlap kialakításának szempontjai. Webergonómia, szabványok. |
||||||||||
5. | E-business infrastruktúrák - fizetési módozatok és rendszerek. | ||||||||||
6. | Jogi kérdések, Fogyasztóvédelem. | ||||||||||
7. | E-marketing. Keresõmarketing. | ||||||||||
8. | E-marketing. Web 2, online és vírus marketing, társadalmi hálózatok, kommunikáció. | ||||||||||
9. | Gyakorlati alkalmazások. Az online tartalmak és szolgáltatások. | ||||||||||
10. | Gyakorlati alkalmazások. Elektronikus piacterek. Aukciók. Az e-beszerzés. | ||||||||||
11. | Gyakorlati alkalmazások. E-logisztika, e-ellátási lánc. | ||||||||||
12. |
Gyakorlati alkalmazások. Központi államigazgatás – E-kormányzat és e-kormányzati szolgáltatások. |
||||||||||
13. |
Esettanulmányok. |
||||||||||
14. |
Stratégiai fejlesztési kérdések. Az e-gazdaság fejlesztése, e-kereskedelem ösztönzése. Nemzetközi kitekintés. |
||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
Szóbeli vizsga elõre megadott tételsor alapján, amely a tematikára épít. Teljesítmény Érdemjegy - 50 % (1) elégtelen 51 % - 63 % (2) elégséges 64 % - 75 % (3) közepes 76 % - 88 % (4) jó 89 % - (5) jeles |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Anderson, C.: Hosszú farok, HVG Könyvek, 2007, Budapest Kalakota, Ravi - Robinson, Marcia M.: Az e-üzlet - információs társadalom A-tól Z-ig Typotex 2002. Valamint az elhangzó órai anyagok. |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Batelle, J.: Keress! HVG Könyvek, 2006, Budapest Talyigás Judit -Mojzes Imre: Az új gazdaság útikönyve: az elektronikus kereskedelem, Mûegyetemi Kiadó, 2005, Budapest Eszes István - Bányai Edit: Online M@rketing, KJK-KERSZÖV Kft., 2002, Budapest Verebics János: Elektronikus gazdasági kapcsolatok joga, HVG-ORAC, 2002, Budapest Gates, B.: Üzlet @ gondolat sebességével, Alexandra kiadó, Pécs, 2006. |
||||||||||
Egyéb segédletek: | A tárgy honlapján közzétett anyagok, amelyek az OE Moodle keretrendszerébõl, vagy az elsõ órán bemutatott tanszéki, vagy egyéb keretrendszerbõl tölthetõk le azonosítás után (alapértelmezésben a hallgatók Neptun bejelentkezéséhez használt azonosítója). |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
A tárgyat a hallgatóság észrevételeinek alapján korszerûsítjük. Oktatói munka hallgatói véleményezése. A tárgyból igény szerint konzultációt tartunk. Lehetõség van TDK dolgozatok írására is, a tárgyhoz kapcsolódó témákból. |