Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Szervezési és Vezetési Intézet (1081 Budapest, Népszínház u. 8.) Kreditérték: 3
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2010/11/1
 
Szakok: Gazdálkodási és menedzsment BA alapszak;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Tibor Ágnes Oktatók: Dr. Tibor Ágnes;
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 1 Tantermi gyakorlat: 1 Labor: 0 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): félévközi jegy
 
Oktatási cél: A hallgató jártasságra tegyen szert a kommunikáció különbözõ formáiban, elsõsorban a fõiskolán igényelt írásbeli és szóbeli prezentációban. Ismerkedjen meg az önéletrajz és a szakdolgozat készítés szabályaival (úgy, ahogy azt jelenleg általában elvárják), tanulja meg a szóbeli vizsgára és a kiselõadásra való felkészülés módszereit, az elõadóval szemben támasztott elvárásokat, a hatásos beszéd módszereit, s legyen képes egy sikeres prezentációra.

 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. A kommunikáció fontossága, típusai, az egyes típusok sajátosságai (ea)
2. Önéletrajzírás – órai gyakorlat. Hf. Európai típusú önéletrajz készítése a következõ órára (gy)
3. Motivációs levél. A visszajelzés fontossága, módszerei, gyakorlata
4. Saját kommunikációm jellegzetességei – erõsségeim, gyenge oldalaim (gy) Prezentációs téma kiválasztása. A testbeszéd szerepe. Hf. Az elõadás vázlatának elkészítése legkésõbb a 8. órára
5. A sikeres nyilvános beszéd alapjai. Az elõadó. A hallgatóság. A körülmények (ea) Illusztrációs eszközök. Céljaim. A fellépésem. Az elõadás szerkezete
6. Az egymásra való odafigyelés –gyakorlat videóval –és a gyakorlat megbeszélése
7. Asszertívnek lenni – elõadás és kérdõívek kitöltése
8. Hallgatói prezentációk a diákok visszajelzéseivel
9. Hallgatói prezentációk a diákok visszajelzéseivel
10. Hallgatói prezentációk a diákok visszajelzéseivel
11. Hallgatói prezentációk a diákok visszajelzéseivel
12. Az írásbeli házi feladat (pl. üzleti terv) készítésének szabályai. A szakdolgozattal kapcsolatos elõírások (ea)
13. Az önéletrajzok és a motívációs levelek begyûjtése
14. Tanári visszacsatolás a beadott önéletrajzokra, motivációs levelekre. Személyes konzultációk ekkor lehetségesek
 
Az értékelés, a lebonyolítás,
a pótlás módja,
a jegy kialakításának szempontjai:
A pótlás módja: lásd TVSZ

A félévzárás módja
(írásbeli, szóbeli, teszt, stb.):
A vizsga módja: írásbeli és szóbeli: önéletrajz és prezentáció
 
Kötelező irodalom: Raymond Hull: A sikeres nyilvános beszéd alapjai
Szabó Katalin: Kommunikáció felsõfokon
Ajánlott irodalom: Dale Carnegie: A meggyõzés iskolája; A hatásos beszéd módszerei – Sikerkalauz III.
Allan Pease: Testbeszéd
Terry Gillen: A meggyõzés mesterfogásai
Herb Cohen: Bármit meg tud tárgyalni