![]() |
[GSVSS11MLC] Szolgáltatás szervezés |
Intézet: | Szervezési és Vezetési Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/1 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Katona Ferenc | Oktatók: | Dr. Kása Anna; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 12 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
A szolgáltatás szervezés fogalma, sajátosságai. A szolgáltatás, mint különleges termék. A szolgáltatás általános jellemzõi: megfoghatatlanság, illékonyság, elválaszthatatlanság, heterogenitás. |
||||||||||
2. |
A szolgáltatás fajtái, szerkezete, személyesség foka. Termék-szolgáltatás vonal, az értékesítési kontinuuma. A szolgáltatás sajátosságaiból következõ szervezési és irányítási problémák. A szolgáltatás folyamatának szervezése |
||||||||||
3. |
A szolgáltatás tárgyi környezetének kialakítása, és szervezési kérdései. A specifikált és kommunikált minõség. A szolgáltatások minõségének komponensei. |
||||||||||
4. |
A szolgáltatások változó minõségének okai és szervezési megoldásai. Az emberi tényezõk szerepe és szervezésének kérdései |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
írásbeli | ||||||||||
Kötelező irodalom: | Papp Ilona: Szolgáltatások a 3. évezredben, Aula, 2003 |