Óbudai Egyetem |
[GGXUK2KBLE] Üzleti kommunikáció |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/2 | ||||||
Szakok: | Kereskedelmi és marketing BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Szekeres Valéria | Oktatók: | Tóthné Téglás Tünde; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 10 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | Az emberi kommunikáció lényegének és általános összefüggésrendszerének megértése. A kommunikáció eleminek és technikáinak megismerése. A gazdaság és az emberi kommunikáció egymásrautaltságának bemutatása. A gazdaságban és a vállalatok profitorientált működésében, valamint az egyéni érdek érvényesítésben szerepet játszó kommunikációs helyzetek értelmezésének és kezelésének elsajátítása. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A félévközi jegy megszerzése az utolsó előadáson írásbeli zárthelyi dolgozat megírására kerül sor, melyet minimum 51 %-os eredménnyel meg kell írni. Ezen felül egyéni plusz feladatok készítésével további plusz pontok szerezhetőek. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Együttműködés és verseny az üzleti életben Érdekérvényesítés az üzleti tárgyaláson, bizalom az üzleti életben A tárgyalás célja, a tárgyalási szituáció, erőviszonyok felmérése, felkészülés |
||||||||||
2. |
Kommunikáció folyamata, az üzenet összetevői, küldés és befogadás Non-verbális jelek kommunikációban, az első benyomás szerepe Az üzenet megfogalmazása, verbális és non-verbális eszközök használata |
||||||||||
3. |
Az üzenet meghallgatása, dekódolási hibák Kérdezéstechnika, a meghallgatás szerepe a kommunikációban Érzelmek a kommunikációban |
||||||||||
4. |
Tranzakció analízis elmélete Konfliktushelyzetek feloldása az üzleti életben |
||||||||||
5. |
Személyes tényezők a kommunikációban Kommunikációs képességek fejlesztése |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
félévközi jegy | ||||||||||
Kötelező irodalom: |
Ferenczi Éva: Üzleti kommunikáció. Elektronikus jegyzet |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Friedmann, Schulz von Thun: A kommunikáció zavarai és feloldásuk, Általános kommunikációpszichológia. Háttér Kiadó, Budapest 2012 Fodor László, Kristó Edina: A hatékony kommunikáció alapjai. Noran Libro, Budapest, 2014 |