Óbudai Egyetem |
[GGTPK11MTC] Piackutatás |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Távoktatás | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/1 | ||||||
Szakok: | Mûszaki menedzser szak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 8 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A piackutatás alapmódszereinek elsajátítása és alkalmazása marketing területen. A marketingdöntésekhez szükséges információk megismerése. Az információk gyűjtéséhez, feldolgozásához és elemzéséhez szükséges módszerek elsajátítása. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
1 zárthelyi dolgozat 1 házi dolgozat és prezentációja Csoportos munka keretében történik a házi dolgozatok és a kiselőadások teljesítése. A gyakorlati feladatok (házi dolgozatok) prezentációjának megtartása és a dolgozatok írásbeli formájának kijelölt határidőre történő teljesítése a félév aláírásának feltétele. A prezentáción, ha a csoport valamely tagja igazoltan hiányzik, akkor a többi társnak kell az ő részét is prezentálnia. A házi dolgozat formai követelménye megegyezik a szakdolgozati formátummal. A házi dolgozatokat javítani, pótolni nem lehet. 1. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piacának elemzése szekunder és szabadon választott primer (kvalitatív és vagy kvantitatív) módszer alapján kötelező a forrásmunka feltüntetése és a kutatási segédeszköz(ök) csatolása Főbb szempontok a szekunder adatelemzés kapcsán: keresleti, kínálati trendek, fogyasztói preferenciák és azok változása, nemzetközi kitekintés. primer kutatás esetén: kutatás célja, hipotézisek, eredmények, konklúziók összesen 8-10 oldal |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | Bevezetés a piackutatásba, primer és szekunder kutatás, Primer és szekunder kutatás, ismérvei, módszerei.Kvalitatív technikák, interjúvázlat készítése a gyakorlatban Kutatási jelentés felépítése, kutatási eredmények prezentációja A hallgatói prezentáció és zh határidejét a konzultáció során megbeszéljük 10.12. | ||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
Évközi jegy: zh (50%) házi dolgozat prezentációja (50%) A zh-kat és a házi dolgozatokat javítani nem lehet. A házi dolgozatokat pótolni nem lehet. késve leadott házi dolgozat a félév aláírásának elvesztését jelenti. |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Fodor Mónika: Piackutatás a gyakorlatban, elektronikus jegyzet 2018 | ||||||||||
Ajánlott irodalom: | Veres-Hoffmann-Kozák (2006): Bevezetés a piackutatásba, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-213. oldal |