![]() |
[GVMVT11MND] Vezetõi készségfejlesztõ tréning |
Intézet: | Vállalkozásmenedzsment Intézet (1084 Budapest, Tavaszmezõ u. 15-17.) | Kreditérték: | 2 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/1 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. habil. Szeghegyi Ágnes | Oktatók: | Dr. Szilágyi Győző Attila; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 0 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 2 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | A hallgatók ismerjék meg a különféle vezetési módszereket, és azok gyakorlatban történő alkalmazási lehetőségeit. | ||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A hiányzás nem haladhatja meg a TVSZ-ben meghatározott mértéket (30%). A szorgalmi időszakban 1 db beadandó esszét kell írni "elfogadva" eredménnyel. (terjedelme minimum 6000 karakter szóközök nélkül, maximum 5 oldal, WORD formátumban.) Formai követelményei megfelelnek a szakdolgozat formai követelményeinek. (lsd. Szabályzatok!) A dolgozat ÖNÁLLÓ gondolatokat kell tartalmazzon, szubjektív jellegű, az elsajátított szakkifejezés rendszerre kell épüljön. A dolgozatok plágium ellenőrzésen esnek át, 10%-nál nagyobb egyezés esetén nem elfogadhatóak! Az esszét a Moodle rendszerbe kell feltölteni, a megadott határidőre. A laborgyakorlatokon aktívan részt kell venni a csoportmunkában, illetve a prezentációkban. A félévközi jegy megszerzéséhez szükséges pontok megoszlása: 50% írásbeli dolgozat – 50% laborgyakorlatok során megszerezhető pontok (csoportmunkában, szerepjátékban való részvétel, prezentációk) |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | Különböző szervezeti struktúrák és szervezeti kultúrák. Szervezeti kultúra, a vezető szerepe a szervezeti kultúra alakításában. Menedzsment irányzatok. | ||||||||||
2. | A vezető személyisége; vezetési stílusok. Vezetési funkciók, feladatok, vezetői szerepek, vezetési helyzetek. Vezetés, irányítás, operatív munka. | ||||||||||
3. | A csoport jellemzői, fejlődési szakaszai. Különbség csoport és csapat között. Teamek összeállítása, vezetése. Különböző teamtag típusok. | ||||||||||
4. |
Probléma és feladat. Probléma-azonosítás, egyéni és csoportos problémamegoldás. Döntés; egyéni és csoportos döntéshozatal. |
||||||||||
5. | Szervezeti hatalom, szervezeti politika; hatalmi eszközök alkalmazása a vezetői gyakorlatban | ||||||||||
6. | Szervezeti kommunikáció. Különböző kommunikációs hálózatok a szervezetben. Prezentációs technikák, hatásos verbális kommunikáció. | ||||||||||
7. | Motiváció, motivációs módszerek. Vezetés a 21. században. | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
A félévközi dolgozat ÖNÁLLÓ gondolatokat kell tartalmazzon, szubjektív jellegű, az elsajátított szakkifejezés rendszerre kell épüljön. Fontos: a tantárgy tréning jellege miatt pótlás nem lehetséges. Pótlási lehetőségek: a csoportos félévközi munka miatt nem lehetséges. |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Krasz Kata: Vezetői készségfejlesztő tréning – jegyzet (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, 2008 vagy későbbi kiadás) | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Meredith Belbin: A team avagy az együttműködõ csoport, SHL Hungary Kft., 1998. Roger Dawson: Dönteni tudni kell, AduPrint, 1996. Daniel H. Pink: Motiváció 3.0. HVG, 2010. Stanley McChrystal: Csapatok csapata. HVG, 2016. |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
ISO 9001:2015 |