Óbudai Egyetem |
[GGXPK1MBLE] Piackutatás |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 4 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/1 | ||||||
Szakok: | Mûszaki menedzser szak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 10 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 10 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A piackutatás alapmódszereinek elsajátítása és alkalmazása marketing területen. A marketingdöntésekhez szükséges információk megismerése. Az információk gyûjtéséhez, feldolgozásához és elemzéséhez szükséges módszerek elsajátítása. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
1 zárthelyi dolgozat 1 házi dolgozat és prezentációja Csoportos munka keretében történik a házi dolgozatok és a kiselőadások teljesítése. A gyakorlati feladatok (házi dolgozatok) prezentációjának megtartása és a dolgozatok írásbeli formájának kijelölt határidőre történő teljesítése a félév aláírásának feltétele. A prezentáción, ha a csoport valamely tagja igazoltan hiányzik, akkor a többi társnak kell az ő részét is prezentálnia. A házi dolgozat formai követelménye megegyezik a szakdolgozati formátummal. A házi dolgozatokat javítani, pótolni nem lehet. 1. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piacának elemzése szekunder és szabadon választott primer ( kvalitatív és vagy kvantitatív ) módszer alapján kötelező a forrásmunka feltüntetése és a kutatási segédeszköz(ök) csatolása Főbb szempontok a szekunder adatelemzés kapcsán: keresleti, kínálati trendek, fogyasztói preferenciák és azok változása, nemzetközi kitekintés. primer kutatás esetén: kutatás célja, hipotézisek, eredmények, konklúziók összesen 8-10 oldal |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | 1-5. konzultáció: Bevezetés a piackutatásba, primer és szekunder kutatás 09.18. | ||||||||||
2. | 6-10. konzultáció: Primer és szekunder kutatás, ismérvei, módszerei 10.02. | ||||||||||
3. |
11-15. konzultáció: Kutatási jelentés felépítése, kutatási eredmények prezentációja 10.30. Kutatási jelentés felépítése, kutatási eredmények prezentációja 11.13. ZH és hallgatói prezentáció 11.27. |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
Évközi jegy: zh (50%) házi dolgozat prezentációja (50%) A zh-kat és a házi dolgozatokat javítani nem lehet. A házi dolgozatokat pótolni nem lehet. késve leadott házi dolgozat a félév aláírásának elvesztését jelenti. |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Gyenge Balázs: Marketingkutatás Gödöllõ, 2011 | ||||||||||
Ajánlott irodalom: | Veres-Hoffmann-Kozák (2006): Bevezetés a piackutatásba, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-213. oldal |