Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) Kreditérték: 4
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2019/20/1
 
Szakok: Kereskedelmi és marketing BSc alapszak;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Majláth Melinda Oktatók: Dr. habil. Garai-Fodor Mónika;
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 2 Tantermi gyakorlat: 0 Labor: 2 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): vizsga
 
Oktatási cél: A piackutatás alapmódszereinek elsajátítása és alkalmazása marketing területen.
A marketingdöntésekhez szükséges információk megismerése.
Az információk gyűjtéséhez, feldolgozásához és elemzéséhez szükséges módszerek elsajátítása.
Félévközi követelmények
(feladat, zh. dolgozat, esszé, stb):
2 zárthelyi dolgozat
3 házi dolgozat és prezentációja
csoportos kiselőadás tartása a kijelölt témakörökből
Az órákon a részvétel kötelező, maximális hiányzás a TVSz-ben leírtak szerint.
Csoportos munka keretében történik a házi dolgozatok és a kiselőadások teljesítése.
A gyakorlati feladatok (házi dolgozatok) prezentációjának megtartása és a dolgozatok írásbeli formájának kijelölt határidőre történő teljesítése a
félév aláírásának feltétele.
A prezentáción, ha a csoport valamely tagja igazoltan hiányzik, akkor a többi társnak kell az ő részét is prezentálnia.
A házi dolgozat formai követelménye megegyezik a szakdolgozati formátummal.
A házi dolgozatokat javítani, pótolni nem lehet.
A kiselőadásokat csak ppt-ben kell leadni
1. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piacának elemzése szekunder adatok alapján, kötelező forrásmunka
feltüntetése és konklúziók megfogalmazása (6-8 oldal). Főbb szempontok: keresleti, kínálati trendek, fogyasztói preferenciák és azok változása,
nemzetközi kitekintés.
2. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piacának elemzése kvalitatív eszközzel (a szaktanárra
leegyeztetett módszer és segédeszköz segítségével), a kutatás eredményeinek prezentációja, konklúziók levonásával (6-8 oldal)
3. 3. házi dolgozat: az első szemináriumon kiosztott termék/ márka/szolgáltatás / piacának átfogó elemzése kvantitatív eszközzel (a szaktanárra
leegyeztetett módszer és segédeszköz segítségével), a kutatás eredményeinek prezentációja, konklúziók levonásával (6-8 oldal)
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. EA: Bevezetés a piackutatásba, primer és szekunder kutatás 09.10. óra elmarad, pótlása a neptunban kiírtak szerint 09.03-án
GY: Félévközi feladatok ismertetése 09.10. óra elmarad, pótlása a neptunban kiírtak szerint 09.03-án
2. EA: Primer és szekunder kutatás, ismérvei, módszerei 09.17.
GY: Önálló terepmunka szekunder adatgyűjtés és elemzés 09.17
3. EA: Kötelező részvétel a 27-i Kutatók Éjszakája rendezvényen az előadáson kijelöltek szerint 09.24.
GY: Kötelező részvétel a 27-i Kutatók Éjszakája rendezvényen az előadáson kijelöltek szerint 09.24.
4. EA: Megfigyeléses eljárás, Kísérletek 10.01.
GY: Önálló terepmunka szekunder eredmények értelmezése és prezentáció elkészítése 10.01.
5. EA: Kvalitatív megkérdezéses eljárások 10.08.
GY: Első házi dolgozat prezentációja: szekunder adatelemzés és konklúziói 10.08.
6. EA: Kvalitatív megkérdezéses eljárások 2 és a második feladatrész kijelölése 10.15.
GY: Első házi dolgozat prezentációja: szekunder adatelemzés és konklúziói 10.15.
7. EA: első zh 10.22.
GY: Önálló terepmunka a kiadott kvalitatív kutatási segédeszköz alapján: mintavétel, interjúk lebonyolítása 10.22.
8. EA: Kvantitatív megkérdezés 10.29.
GY: Önálló terepmunka a kiadott kvalitatív kutatási segédeszköz alapján: interjúk kiértékelése
9. EA: Kutatási jelentés felépítése, eredmények értelmezése és prezentálása 11.05.
GY: Önálló terepmunka a kiadott kvalitatív kutatási segédeszköz alapján: interjúk kiértékelése
10. EA: Kvantitatív technikák a gyakorlatban és a harmadik feladat ismertetése 11.12.
GY: Önálló terepmunka: kvalitatív kutatás prezentációjának elkészítése 11.12.
11. EA: Mintavételi eljárások és opcionális konzultáció a harmadik feladatrésszel kapcsolatba 11.19.
GY: Második házi dolgozat prezentálása 11.19.
12. EA: Kötelező részvétel a FIKUSZ konferencián a szemináriumon egyezetett módon 11.26.
GY: Kötelező részvétel a FIKUSZ konferencián a szemináriumon egyezetett módon 11.26.
13. EA: 2. zh 12.03.
GY: Kvantitatív mintavétel a kiadott feladatok alapján önálló munka keretében
14. EA: GY: Opcionális pótlás 12.10.
A félévzárás módja
(írásbeli, szóbeli, teszt, stb.):
Vizsgajegy, melyet a hallgatók évközben teljesítenek az alábbiak szerint:
2 zh (40%)
3 házi dolgozat prezentációja (20%-20%-20%)
A zh-kat és a házi dolgozatokat javítani nem lehet. A házi dolgozatokat pótolni nem lehet. késve leadott házi dolgozat a félév aláírásának
elvesztését jelenti.
 
Kötelező irodalom: Fodor Mónika: Piackutatás a gyakorlatban elektronikus jegyet ÓE KGK 2018
Ajánlott irodalom: Veres-Hoffmann-Kozák (2006): Bevezetés a piackutatásba, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-213. oldal