Óbudai Egyetem |
[GGXNM1KFNE] Nemzetközi marketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 4 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/1 | ||||||
Szakok: | Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Kiss Mariann | Oktatók: | Szemere Tibor Pál; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 2 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A hallgatók ismerjék meg a nemzetközi marketing eltéréseit az országhatáron belüli marketing tevékenységhez képest. Ezen belül ismerjék és értsék meg a nemzetközi marketing különbözõ fokozatait |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
• Az előadásokon és a gyakorlaton való részvétel kötelező, a hiányzás nem haladhatja meg a TVSZ-benmegengedett mértéket. • A házi dolgozat határidőre történő leadása és annak prezentálása az aláírás feltétele. • A házi dolgozat: egy konkrét termék nemzetközi piaci bevezetésének bemutatása és prezentálása esettanulmány formájában a szorgalmi időszak 11. hetéig elkészítve és leadva. Az esettanulmány elkészítése is az aláírás megszerzésének feltétele! Az esettanulmány nem határidőre történő elkészítése és leadása nélkül a hallgató letiltásra kerül! • A félév során két írásos zárthelyi a 6. és 9. héten. • A zárhelyi dolgozatok pótlása a 14. héten lehetséges azok számára, akik a kijelölt időpontban a dolgozatokat nem írták meg, vagy nem szerezték meg az elégséges jegyhez szükséges pontszámot. • Azon hallgatók számára, akiknek hiányzása meghaladta a TVSZ-ben megengedett mértéket a pótlás nem engedélyezett, az aláírás megtagadásra kerül. Az aláírás megszerzésének feltétele a két zárthelyi dolgozat minimum 51%-os teljesítése és az esettanulmány leadása és prezentálása. • A félév és a zárthelyi dolgozatok értékelése a tantárgy tananyagából (szerzett pontok a megszerzett pontok %-ában) 0 - 50% elégtelen (1) 51 - 61% elégséges (2) 62 - 73% közepes (3) 74 - 85% jó (4) 86 - 100% jeles (5). |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
Bevezetés a nemzetközi marketingbe. |
||||||||||
2. | A kultúrális környezet: különbségek, változások. | ||||||||||
3. | A nemzetközi üzleti gyakorlat. Szokások. Etika. | ||||||||||
4. | A földrajzi, politikai és jogi környezet. | ||||||||||
5. | A fogyasztói magatartás összetevői és jellemzői. | ||||||||||
6. |
1. ZÁRTHELYI DOLGOZAT (max. 50 perc) Nemzetközi marketing a szervezeti piacon. |
||||||||||
7. | Nemzetközi piackutatás. | ||||||||||
8. | Külpiaci megjelenés, Termékpolitika. | ||||||||||
9. |
2. ZÁRTHELYI DOLGOZAT (max. 50 perc) Értékesítés-elősegítés. Nemzetközi értékesítési csatornák. |
||||||||||
10. | Az árpolitika kialakulása, globális és lokális árak. | ||||||||||
11. | HÁZI DOLGOZAT leadása, prezentálása | ||||||||||
12. | Házi dolgozat prezentálása | ||||||||||
13. | Új tendenciák a nemzetközi marketingben. | ||||||||||
14. |
Zárthelyi dolgozatok pótlása (max. 50 perc) Konklúziók |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
írásbeli | ||||||||||
Kötelező irodalom: | Tóth Tamás: Nemzetközi marketing . (Akadémia Kiadó 2008.) | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Philip Kotler- Kevin Lane Keller: Marketing-menedzsment, Akadémiai Kiadó, Budapest 2008. Tina Seeling: What I Wish I Knew When I Was 20., HarperCollins Publisher, New York,NY., 2009. |