Óbudai Egyetem |
[GGTMT11MND] Menedzsment tréning |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 2 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2019/20/1 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Medve András | Oktatók: | Dr. Medve András; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 0 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 2 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | félévközi jegy | ||||||||||
Oktatási cél: | Az elõzõ hat félév során tanult ismeretek szintetizált felhasználása a valós élet szimulálásával. | ||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A gyakorlatokról a gyakorlat jellege miatt hiányzás nem lehetséges!!! A hiányzott órák nem pótolhatók!!! | ||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
I. Üzleti szimuláció * (mindkét szak hallgatói számára) A business games egyetlen nagy esettanulmány mely a valós élet szimulálásával a gyakorlati élethez közeli helyzetet teremt a hallgatóságnak. A játék a résztvevõ hallgatókat döntési helyzetek sokaságába hozva a hat félév során szerzett ismeretek szintetizált felhasználására kényszeríti. A tantárgy kiemelten épít a hallgatók vállalatgazdaságtani, pénzügyi, marketing, és számviteli stb. ismereteire. A hallgatók 3-5 fõs kiscsoportokban dolgozva hozzák meg a termelésre és az értékesítésre vonatkozó döntéseket úgy, hogy a csapatok egymással is versenyeznek, és egyúttal megismerik a team munka sajátosságait. Munkájuk eredményérõl az általuk mûködtetett vállalat helyzetének alakulásán keresztül azonnali visszajelzést kapnak. A játék közben a hallgatók üzleti tervet, a játék befejeztével üzleti beszámoló jelentést készítenek, amit szóban is elõadnak. 1-3. döntés |
||||||||||
2. | 4-6. döntés | ||||||||||
3. | 7-9. döntés | ||||||||||
4. | 10-12. döntés | ||||||||||
5. | 13-15. döntés | ||||||||||
6. | 16-18. döntés | ||||||||||
7. | Powerpoint beszámolók, üzleti tervek, a tréningmunka értékelése | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
Üzleti szimulációs 50% (A műszaki menedzser szakos hallgatók számára 100%) Üzleti terv, Beszámoló A játékban elért helyezés Vezetési tréning 50% (csak a gazdálkodási és menedzsment szak hallgatói számára) Pótlási lehetõségek: A csoportos félévközi munka miatt nem lehetséges |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
A félévközi jegy meghatározása a szerzett pontok %-ában 0- 49% elégtelen (1) 50- 61% elégséges (2) 62- 73% közepes (3) 74- 85% jó (4) 86- 100% jeles (5). |
||||||||||
Kötelező irodalom: |
Oktatási segédanyag I:Üzleti szimuláció Medve András – Sólyom Csaba: A vállalkozó kézikönyve. Üzleti szimulációs játék (Arkhe Kalypso) Ipari haladó szint 2004. (mindkét szakos hallgató számára) II. Vezetési tréning Ferenczi Éva: Tárgyalástan. 2006. Személyesen átmásolható. (csak a gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatók számára) |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
*Fontos megjegyzés A két nagy témakör kezdési idõpontja a csoportok felénél a fenti sorrendben történik, míg a csoportok másik felénél a sorrend felcserélõdhet, azaz az itt jelzettõl eltérõen az üzleti szimuláció van az elsõ hét hétben és a vezetési tréning a második hét hétben. |