Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Gazdaság- és Társadalomtudmányi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmezõ u. 15-17.) Kreditérték: 3
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2018/19/2
 
Szakok: Gazdálkodási és menedzsment BA alapszak;
 
Tantárgyfelelős oktató: dr. Majláth Melinda Oktatók: Dr. Garai- Fodor Mónika;
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 1 Tantermi gyakorlat: 0 Labor: 1 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): vizsga
 
Oktatási cél: A hallgatók megismerjék az integrált marketingkommunikáció tervezésének folyamatát, a reklámpiac szereplőit, a reklámkampány tervezésének
részleteit, a kreatív és média-tervezés részleteit. A tantárgy az elméleti ismeretek átadásán túl esettanulmányok felhasználásával, önálló –
csoportmunka keretében végzett – hallgatói feladatok gyakorlati megoldásával segíti a megszerzett ismeretek gyakorlati szemléletű adaptációját, a
kreatív gondolkodás, a kommunikációs, döntéshozatali készség fejlesztését. A hallgatók így képessé válnak a marketingkommunikációs feladatok komplex
tervezésére, szervezésére, elemzésére.
Félévközi követelmények
(feladat, zh. dolgozat, esszé, stb):
A félév során három feladatot kell megoldaniuk a hallgatóknak 3 fős csoportokban.A csoportösszetétel módosításra lehetőség utoljára a második
szemináriumon van. Ezt követően a csoportösszetételén változtatni nem lehet.
A házi feladatok formai követelménye:
Times New Roman betûtípus, 13-as betűnagyság, szimpla sortáv, sorkizárt szerkesztés.
A dolgozat legeleje a fedőlap. Ezen szerepelni kell:
- középen: téma megnevezése
- jobb alsó sarok: készítő(k) neve; Neptun kódja, a szak pontos megnevezése, beadás dátuma.
A dolgozatokat és a ppt-ket emlékeztető dia formájában (1 oldalra 6-8 dia) kinyomtatva a leadási határidő napján, az óra helyén és idejében,
kizárólag a gyakorlatvezetőnek lehet leadni.
A prezentációt meg kell tartania minden csoportnak, ha nincs minden tag jelen, akkor is az egész előadást meg kell tartani a jelen lévőknek.
Ellenkező esetben a két házi dolgozatra adható pontokat elveszítik.

1. feladat: A hallgatók csoportonként sorolással kapnak egy terméket/szolgáltatást, melyet tetszőlegesen fel kell ruházzanak speciális
tulajdonságokkal, azaz egy új termék/szolgáltatás variációt kell kitaláljanak. Ennek a piaci bevezetéséhez kapcsolódó reklám-kampánytervének
briefjét kell elkészíteniük és prezentálniuk.
A dolgozat terjedelme 2-3. oldal, prezentációja max 5 perc.

2. feladat: A 3. feladatban teljesítendő reklámkampány célországának, célpiacának elemzése (országtanulmány) kulturális, fogyasztói sajátosságok,
médiapiaci jellemzők, médiapreferencia, a kreatív és médiatervezés szempontjából fontos ismérvek alapján.
A dolgozat terjedelme 8-12 oldal, prezentációja max 7 perc.

3. feladat: Az első gyakorlaton sorsolással kapott termék/ szolgáltatás reklámkampányának megtervezése.
A dolgozat javasolt struktúrája:
- A termék vagy szolgáltatás bemutatása (kiemelten a USP)
- A célközönség meghatározása, pozicionálás
- A termék/szolgáltatás reklámprogramjának megtervezése, az 5M alapján
- A promóciós mix további elemeinek megtervezése.
A dolgozat terjedelme 10-12 oldal, prezentációja max 7 perc.
A házi dolgozatok és a zárthelyi dolgozatok javítására, pótlására lehetőség nincs!
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. Előadás: Bevezetés, feladatkijelölése. A reklámpiac jellemzői, ügynökségek fajtái, felépítése, együttműködés ügyfél és ügynökség között.
2. Előadás: A reklámkampányok tervezésének lépései
3. Előadás: A briefing, briefing típusai, tartalma, szerepe a reklámtervezésben.
4. Előadás: Projektmunka: országtanulmány elkészítése
5. Előadás: Médiatervezés, médiumok típusai, előnye, hátránya
6. Előadás: Kiselőadások, opcionális konzultáció a reklámkampánnyal kapcsolatosan / MEB
7. Előadás: ZH
8. Gyakorlat: első feladatrész ismertetése, feladatok kijelölése
9. Gyakorlat: Terepmunka: első és második feladatrész előkészítése
10. Gyakorlat: Hallgatói prezentáció: brief
11. Gyakorlat: Hallgatói prezentáció: „Országtanulmány”
12. Gyakorlat: Hallgatói prezentáció: Reklámkampányterv
13. Gyakorlat: Hallgatói prezentáció: Reklámkampányterv 2.
14. Gyakorlat: Opcionális pótlás
 
Az értékelés, a lebonyolítás,
a pótlás módja,
a jegy kialakításának szempontjai:
vizsgajegy, melyet a hallgatók évközben teljesítenek:
Zh: 30%
1. házi dolgozat: 15%
2. házi dolgozat: 25%
3. házi dolgozat: 30%

Az aláírás feltétele, a házi feladatok elkészítése minimum 50%-os elfogadhatósági szinten és prezentálás határidőre, a zárthelyi dolgozat megírása a kijelölt időpontban.

Vizsgakurzus és Erasmus esetén:
A hallgatóknak egyénileg kell elkészíteniük a fent említett feladatokat (szabadon választhatnak ki terméket/szolgáltatást) és azt a szorgalmi időszakban eljuttatni kinyomtatva az GTI titkárságra az oktató nevének feltüntetésével. Ezen részfeladatokból áll össze a gyakorlati jegy: 20%-35-45%-ban, tehát zh, írásbeli vizsga nincs.
 
Kötelező irodalom: Előadások anyaga.
Ajánlott irodalom: 1. Incze Kinga-Pénzes Anna: Reklám helye 2.0.
2. Fazekas Ildikó – Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció érthetõen, Szókratész, 2011.
3. Harsányi Dávid – Kerék Dávid – Peresztegi Zoltán: Így készül a reklám, BGF-KKFK jegyzet, 2003.