Óbudai Egyetem |
[GGTME11GND] Médiamarketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Nappali | Nyelv: | magyar | Félév: | 2017/18/2 | ||||||
Szakok: | Gazdálkodási és menedzsment BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Dr. habil. Garai-Fodor Mónika; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Heti | Előadás: | 1 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 1 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A hallgatók megismerjék az integrált marketingkommunikáció tervezésének folyamatát, a reklámpiac szereplõit, a reklámkampány tervezésének részleteit, a kreatív és média-tervezés részleteit. A tantárgy az elméleti ismeretek átadásán túl esettanulmányok felhasználásával, önálló – csoportmunka keretében végzett – hallgatói feladatok gyakorlati megoldásával segíti a megszerzett ismeretek gyakorlati szemléletû adaptációját, a kreatív gondolkodás, a kommunikációs, döntéshozatali készség fejlesztését. A hallgatók így képessé válnak a marketingkommunikációs feladatok komplex tervezésére, szervezésére, elemzésére. |
||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
A félév során három feladatot kell megoldaniuk a hallgatóknak 3 fõs csoportokban. A csoportösszetétel módosításra lehetõség utoljára a második szemináriumon van. Ezt követõen a csoportösszetételén változtatni nem lehet. A házi feladatok formai követelménye: Times New Roman betûtípus, 13-as betûnagyság, szimpla sortáv, sorkizárt szerkesztés. A dolgozat legeleje a fedõlap. Ezen szerepelni kell: - középen: téma megnevezése - jobb alsó sarok: készítõ(k) neve; Neptun kódja, a szak pontos megnevezése, beadás dátuma. A dolgozatokat és a ppt-ket emlékeztetõ dia formájában (1 oldalra 6-8 dia) kinyomtatva a leadási határidõ napján, az óra helyén és idejében, kizárólag a gyakorlatvezetõnek lehet leadni. A prezentációt meg kell tartania minden csoportnak, ha nincs minden tag jelen, akkor is az egész elõadást meg kell tartani a jelen lévõknek. Ellenkezõ esetben a két házi dolgozatra adható pontokat elveszítik. 1. feladat: A hallgatók csoportonként sorolással kapnak egy terméket/szolgáltatást, melyet tetszõlegesen fel kell ruházzanak speciális tulajdonságokkal, azaz egy új termék/szolgáltatás variációt kell kitaláljanak. Ennek a piaci bevezetéséhez kapcsolódó reklám-kampánytervének briefjét kell elkészíteniük és prezentálniuk. A dolgozat terjedelme 2-3. oldal, prezentációja max 5 perc. 2. feladat: A 3. feladatban teljesítendõ reklámkampány célországának, célpiacának elemzése (országtanulmány) kulturális, fogyasztói sajátosságok, médiapiaci jellemzõk, médiapreferencia, a kreatív és médiatervezés szempontjából fontos ismérvek alapján. A dolgozat terjedelme 8-12 oldal, prezentációja max 7 perc. 3. feladat: Az elsõ gyakorlaton sorsolással kapott termék/ szolgáltatás reklámkampányának megtervezése. A dolgozat javasolt struktúrája: - A termék vagy szolgáltatás bemutatása (kiemelten a USP) - A célközönség meghatározása, pozicionálás - A termék/szolgáltatás reklámprogramjának megtervezése, az 5M alapján - A promóciós mix további elemeinek megtervezése. A dolgozat terjedelme 10-12 oldal, prezentációja max 7 perc. A házi dolgozatok és a zárthelyi dolgozatok javítására, pótlására lehetõség nincs! |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | Előadás: Bevezetés, feladatkijelölése.(02.14.) A reklámpiac jellemzõi, ügynökségek fajtái, felépítése, együttmûködés ügyfél és ügynökség között. | ||||||||||
2. | Előadás:(02.28) A reklámkampányok tervezésének lépései, a briefing, briefing típusai, tartalma, szerepe a reklámtervezésben. | ||||||||||
3. | Előadás:03.14. Szünet | ||||||||||
4. | Előadás:03.28. Projektmunka: országtanulmány elkészítése | ||||||||||
5. |
Előadás:04.11. Médiatervezés, médiumok típusai, előnye, hátránya |
||||||||||
6. | Előadás:04.25. Kiselőadások, opcionális konzultáció a reklámkampánnyal kapcsolatosan / MEB | ||||||||||
7. | Előadás:05.09. ZH | ||||||||||
8. | Gyakorlat:első feladatrész ismertetése, feladatok kijelölése 02.21. | ||||||||||
9. | Gyakorlat:Terepmunka: első és második feladatrész előkészítése (03.07.) | ||||||||||
10. | Gyakorlat:03.21. Hallgatói prezentáció: brief | ||||||||||
11. | Gyakorlat:04.04.Hallgatói prezentáció: „Országtanulmány” | ||||||||||
12. | Gyakorlat:04.18.Hallgatói prezentáció: Reklámkampányterv | ||||||||||
13. | Gyakorlat:05.02.Hallgatói prezentáció: Reklámkampányterv 2. | ||||||||||
14. | Gyakorlat:05.16. Opcionális pótlás | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
vizsgajegy, melyet a hallgatók évközben teljesítenek: Zh: 30% 1. házi dolgozat: 15% 2. házi dolgozat: 25% 3. házi dolgozat: 30% Az aláírás feltétele, a házi feladatok elkészítése minimum 50%-os elfogadhatósági szinten és prezentálás határidõre, a zárthelyi dolgozat megírása a kijelölt idõpontban. Vizsgakurzus és Erasmus esetén: A hallgatóknak egyénileg kell elkészíteniük a fent említett feladatokat (szabadon választhatnak ki terméket/szolgáltatást) és azt a szorgalmi idõszakban eljuttatni kinyomtatva az GTI titkárságra az oktató nevének feltüntetésével. Ezen részfeladatokból áll össze a gyakorlati jegy: 20%-35-45%-ban, tehát zh, írásbeli vizsga nincs. |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Elõadások anyaga. | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
1. Incze Kinga-Pénzes Anna: Reklám helye 2.0. 2. Fazekas Ildikó – Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció érthetõen, Szókratész, 2011. 3. Harsányi Dávid – Kerék Dávid – Peresztegi Zoltán: Így készül a reklám, BGF-KKFK jegyzet, 2003. |