Óbudai Egyetem |
[GSVSG11VLD] Szervezetfejlesztés gyakorlata |
Intézet: | Szervezési és Vezetési Intézet (1081 Budapest, Népszínház u. 8.) | Kreditérték: | 5 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Levelező | Nyelv: | magyar | Félév: | 2017/18/2 | ||||||
Szakok: | Vállalkozásfejlesztés mesterszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Karlovitz János Tibor PhD | Oktatók: | Karlovitz János Tibor PhD; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 20 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A szervezetfejlesztés elméletének és gyakorlatának bemutatása | ||||||||||
Félévközi követelmények (feladat, zh. dolgozat, esszé, stb): |
Írásbeli dolgozatot kell készíteni a vizsgára bocsátás feltételéül valamelyik tematikai egység anyagából. Ez szóközök nélkül számolva legalább 20.000 karakter legyen (kb. 8-10 oldalnyi), amelyhez legalább 10 szakirodalmat kell szakszerűen felhasznál (szövegközi hivatkozás + irodalomjegyzék). A felhasznált irodalmak között legyenek angol nyelvűek is. (Wikipédia-szócikk felhasználása, napilapok, index.hu-szerű írások nem számítanak bele a tíz szakirodalmi forrásba.) |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. |
A szervezetek. A szervezet szervezése. Célkitűzés és stratégia-alkotás |
||||||||||
2. |
Szervezet-tervezés. Folyamat-tervezés. Munkaszervezés, feladattervezés |
||||||||||
3. |
Egyén a szervezetben. A személy megismerése. Tanulás, tanulás-elméletek. Egyhurkos, kéthurkos tanulási folyamatok. Motivációk és attitűdök, értékek és bizalom a szervezetben. Személyiség, személyközi viszonyok |
||||||||||
4. |
Csoportok a szervezetben. Kommunikáció, stressz; hatalom, vezetés, döntés a szervezetekben. Kontroll a szervezetekben |
||||||||||
5. |
Kontingenciaelmélet. A környezeti hatások a szervezetekre. Kulturális hatások a szervezetekre. A szervezeti kultúra. Szervezetfejlesztés: szervezeti változások és szervezeti konfliktusok |
||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
A jegy az esszéisztikus írásbeli vizsga eredménye lesz. Óralátogatás TVSZ szerint. |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
A tantárgyból szerzett jegy az év végi írásbeli vizsgán alakul ki. | ||||||||||
Kötelező irodalom: |
oktatói jegyzetek Bakacsi Gyula (2001): Szervezeti magatartás és vezetés. KJK-Kerszöv, Budapest. Csepeli György (2015): A szervezkedő ember. A szervezeti élet szociálpszichológiája. Kossuth Kiadó, Budapest. Tóth-Bordásné Marosi Ildikó & Bencsik Andrea (2012): Szervezeti magatartás avagy a bizalom ereje. Universitas Győr Nonprofit Kft., Győr. |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Dobák Miklós & Antal Zsuzsanna (2015., utánny.): Vezetés és szervezés. Szervezetek kialakítása és működtetése. Akadémiai Kiadó, Budapest. Rudas János: Delfi örökösei. Lélekben otthon Kft., Budapest, cop. 2007. [7.kiadás] Rudas János: Javne örökösei. Oriold és Társai Kiadó, Budapest, cop. 2011. [2., bőv.kiadás] |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
TÜV CERT EN ISO 9001:2000 |