Óbudai Egyetem |
[GVMME11OTD] Menedzsment |
Intézet: | Vállalkozásmenedzsment Intézet (1084 Budapest, Tavaszmezõ u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Távoktatás | Nyelv: | magyar | Félév: | 2017/18/2 | ||||||
Szakok: | Villamosmérnök szak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Parragh Bianka | Oktatók: | Dr. Bujdosó László; | ||||||||
Előtanulmányi feltételek: | GGTKG11OTC Közgazdaságtan I.-II. | ||||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 4 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 0 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | Az alapvető menedzser ismeretek és készségek elsajátítása. A vezetői személyiség fejlesztése, a vezetési és szervezési funkciók, eszközök és módszerek megismerése. Az emberi kapcsolatok helyes kialakítása és felhasználása a vezetésben. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | A problémakezelés és a problémamegoldás a menedzsmentben. Rendszerelméleti alapok. A szervezet, mint célorientált rendszer. Szociálpszichológiai és vezetéspszichológiai alapok. A tudományterület fejlődése. Klasszikus iskolák és modern irányzatok. Vezetői alkalmasság, vezetői készség. A vezetés funkciói. A vezetőkkel szemben megfogalmazott követelmények. A jövő irányvonalainak megtervezése. Szervezeti célok. Stratégiai tervezés. Vezetési stílusok, vezetés jellemzői. Vezetési módszerek. A vezetői ösztönzés. A hatékony kommunikáció a vezetői munkában. A vezetők és a beosztottak kapcsolatai. Szervezeti formák. Motivációs elméletek. A döntés, mint vezetői tevékenység. | ||||||||||
2. | Döntési modellek. Csoportmódszerek és csoportos döntési technikák a vezetésben. A menedzsment szakterületi eljárásai. Stratégiai menedzsment. Projektmenedzsment. Minőségmenedzsment. Innováció menedzsment. Tudásmenedzsment. Információ menedzsment.Az átalakító vezetés megalapozása. Folyamatos szervezetfejlesztés, változás és változtatás menedzsment. A szervezés fogalma, értelmezése, tevékenységi területei és módszerei. Szervezéstudomány. Vezetői továbbképzés. ZH írás | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
A ZH és vizsga feladatok megoldásának értékelése pontozással történik, részmegoldások is értékelendők. A feladatok elméleti és gyakorlati jellegűek. A ZH dolgozatban maximálisan 100 pont érhető el. A zárthelyi értékelése következőképpen alakul: 0 – 50 %: elégtelen (1); 51-62 %: elégséges (2); 63 – 74 %: közepes (3); 75 – 86 %: jó (4); 87 - 100 %: jeles (5). Szóbeli beszámolóra nincs lehetőség, igazolt hiányzás, ill. sikertelen ZH esetén pót ZH a TVSZ szerint. |
||||||||||
A félévzárás módja (írásbeli, szóbeli, teszt, stb.): |
vizsga | ||||||||||
Kötelező irodalom: |
Dr. Szüts István.:Menedzsment /Digitális tananyag , kódközlés után hozzáférhető/ Dr. Kocsis József: Menedzsment műszakiaknak (Műszaki Könyvkiadó Budapest, 2000)... |
||||||||||
Ajánlott irodalom: |
: I. J. De Toro – A. R. Tenner: Teljes körű minőségmenedzsment, 2005. Marosán György: Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe, 2005 |
||||||||||
A tárgy minőségbiztosítási módszerei: |
A tantárgyfelelősnek biztosítani kell, hogy a tantárgy célja, tartalma, időterve számonkérésének módja összhangban legyen a tantervvel, a képzési követelményekkel, ugyanakkor a változó igényeknek is megfeleljen. |