Óbudai Egyetem - Keleti Károly Gazdasági Kar
Intézet: Gazdaság- és Társadalomtudmányi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmezõ u. 15-17.) Kreditérték: 4
Tagozat: Nappali Nyelv: magyar Félév: 2009/10/2
 
Szakok: Műszaki menedzser BSc alapszak;
 
Tantárgyfelelős oktató: Dr. Kiss Mariann Oktatók: Dr. Kiss Mariann;
 
Előtanulmányi feltételek: GSVVG12MNC
Heti/Féléves óraszámok: Heti Előadás: 2 Tantermi gyakorlat: 2 Labor: 0 Konzultáció: 0
 
Félévzárás módja (követelmény): vizsga
 
Oktatási cél: A tantárgy ismereteket közvetít a piacról, annak mûködésérõl, a vállalatok marketingmenedzsmentjének eszközeirõl, s egyben megalapozza a késõbbi félévek szakmai marketing tárgyait (piackutatás, szolgáltatásmarketing, médiamarketing, stb.).
Félévközi követelmények
(feladat, zh. dolgozat, esszé, stb):
- Az elõadásokon és a gyakorlatokon a részvétel kötelezõ
- Az elõadásokon és a gyakorlatokon a hiányzás nem haladhatja meg a TVSZ-ben megengedett mértéket.
- Egy dolgozat megírása 8. héten.
 
Oktatási hét
(konzultáció)
Témakör
1. A marketing alapfogalmai és a marketing integrálása a vállalati gyakorlatban
2. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
3. Szervezeti piac és beszerzési magatartás
4. A piacszegmentálás folyamata és menete a fogyasztói és szervezeti piacon
5. Marketingstratégia
6. Vállalati termékpolitika I. Termékszortiment alakítása, márkázás, életgörbe-menedzsment
7. Vállalati termékpolitika II. A szolgáltatások sajátosságai és menedzselése
8. Árpolitika I. A listaárak képzésének szempontjai és fõbb módszerei
9. Árpolitika II. Az árképzés gyakorlata
10. Értékesítéspolitika I. Az értékesítési lánc felépítése és logisztikája
11. Értékesítéspolitika II. Az értékesítési pontok elhelyezése és marketingmenedzsmentje
12. Marketingkommunikáció I. A kommunikáció modelljei, a fõbb reklámformák
13. Marketingkommunikáció II. A reklámfolyamat menedzselése
 
Az értékelés, a lebonyolítás,
a pótlás módja,
a jegy kialakításának szempontjai:
- Pótlás a 14. héten azok számára, akik a fenti idõpontban dolgozatot nem írták meg, vagy nem szerezték meg az aláíráshoz szükséges pontszámot.
- A gyakorlaton kiadott feladatok leadása.
- Azok számára, akiknek hiányzása meghaladta a TVSZ-ben megengedett mértéket a pótlás nem engedélyezett.
A vizsgajegy 3 komponensbõl áll össze:
Évközi aktivitás gyakorlaton: 10%
ZH: 20%
Vizsgajegy: 70%
A félévzárás módja
(írásbeli, szóbeli, teszt, stb.):
írásbeli vizsga
 
Kötelező irodalom: Kiss Mariann (2005): Alapmarketing, Aula Kiadó, 206.o.
Kiss Mariann (2005): Alapmarketing példatár Aula Kiadó, 159.o