Óbudai Egyetem |
[GGTKM11MTD] Környezetbarát marketing |
Intézet: | Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézet (1084 Budapest, Tavaszmező u. 15-17.) | Kreditérték: | 3 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tagozat: | Távoktatás | Nyelv: | magyar | Félév: | 2017/18/2 | ||||||
Szakok: | Műszaki menedzser BSc alapszak; | ||||||||||
Tantárgyfelelős oktató: | Dr. Majláth Melinda | Oktatók: | Dr. Majláth Melinda; | ||||||||
Heti/Féléves óraszámok: | Féléves | Előadás: | 0 | Tantermi gyakorlat: | 0 | Labor: | 0 | Konzultáció: | 10 | ||
Félévzárás módja (követelmény): | vizsga | ||||||||||
Oktatási cél: | A tantárgy célja, hogy a marketingszemléletet a környezetbarát beállítódással képesek legyenek összehangolni a hallgatók. A környezeti szempontok aktív integrálása a vállalat marketingdöntéseibe igazi kihívás, amihez a tárgy igyekszik segítséget adni a nemzetközi és hazai kutatási eredmények bemutatásával. |
||||||||||
Oktatási hét (konzultáció) |
Témakör | ||||||||||
1. | A környezetbarát marketing definiálása a nemzetközi és hazai szakirodalomban. Fejlõdésének állomásai. | ||||||||||
2. | Zöld marketingstratégiák. Zöldrefestés. Környezetbarát magatartás definiálása – szûkebb és tágabb értelmezés | ||||||||||
3. | Környezetbarát termék – létezik-e ilyen? Védjegyhasználat kérdései. Környezetbarát árpolitik,a elosztási politika; Környezetbarát marketingkommunikáció | ||||||||||
4. | Környezetbarát fogyasztók: kik õk? A demográfiai jellemzõik. A pszichográfiai jellemzõk szerepe az azonosításukban. | ||||||||||
5. | Környezetbarát szabályozás. EU elõírások, hazai törvények és elõírások. | ||||||||||
Az értékelés, a lebonyolítás, a pótlás módja, a jegy kialakításának szempontjai: |
Írásbeli dolgozat. Értékelése: 0-50 pont elégtelen 51-62 pont elégséges 63-74 pont közepes 75-86 pont jó 87-100 pont jeles |
||||||||||
Kötelező irodalom: | Dr. Majláth Melinda: Környezetbarát marketing, elektronikus jegyzet, 2016 ÓE - 4066 | ||||||||||
Ajánlott irodalom: |
Alitisz Ágnes, Somogyi Ferenc (2001): Az ember- és környezetbarát termékek piacra lépésének lehetõségérõl, Marketing Menedzsment, 2001/3. Csurgó Bernadett (2002): Környezet és társadalom A Magyar Szociológiai Társaság 2001. évi közgyûlése és konferenciája, Szociológiai Szemle, 2002/1. 177-186. Gulyás Emese (2002): Tudatos vásárlói döntések, Kukabúvár, 2002, VIII. évf., 4. szám Lipi Szabolcs (2000): A 2000. év fogyasztói társadalma – egy szcenárió utóélete. Marketing & Menedzsment, 2000/5. 45-49. Majláth Melinda: A környezetbarát terméktulajdonság fontossága a fogyasztói döntésekben – egy empirikus kutatás eredményei; Vezetéstudomány, 2009. február Lipi Szabolcs (2000): A 2000. év fogyasztói társadalma – egy szcenárió utóélete. Marketing & Menedzsment, 2000/5. 45-49. Náray-Szabó Gábor (1999): Fenntartható fejlõdés-fenntartható fogyasztás, Természet Világa, 130. évf. 12. szám. 1999 dec, 531-534. old. Németh Patrícia (1999, a): Ökomarketing a 21. század küszöbén (I. rész), Marketing & Menedzsment, 1999/1. 41-45. oldal Németh Patrícia (1999, b): Ökomarketing a 21. század küszöbén (II. rész), Marketing & Menedzsment, 1999/2. 23-28. oldal Román Balázs: Zöldre festve – környezettudatos marketingstratégiák, Kreatív, XI. évf. 6. szám, 2002. Székely Mózes (2002): A globális problémák és a környezet, Szociológiai szemle 2002/3. 116-134. old. |